ژنرال پترائوس: با اقدامهای خرابکارانه رژیم ایران مقابله می‌کنیم

ژنرال دیوید پترائوس می گوید با اقدامهای خرابکارانه رژیم ایران مقابله می‌کنیم.

ژنرال دیوید پترائوس که یکی از کاندیداهای مطرح برای پست وزارت خارجه در دولت دونالد ترامپ است از تدوین دو هدف اساسی برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران خبر داده است. وی گفته است در مورد سیاست خارجی با دونالد ترامپ گفتگو کرده است.
ژنرال پترائوس می گوید در گفتگو با دونالد ترامپ در مورد رژیم ایران دو هدف اساسی ترسیم شده است.
اولین هدف این است که جلو تمامی تلاشهای رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی گرفته شود. به این منظور دولت ترامپ و کنگره آمریکا می توانند در بیانیه یی یک هدف ملی را ترسیم کنند که براساس آن رژیم ایران هرگز اجاره نخواهد یافت به سلاح اتمی دست پیدا کند.
به گفته ژنرال پترائوس، دومین هدف مقابله با اقدامات شرورانه رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن است.
ژنرال پترائوس که به عنوان فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه خدمت کرده و سپس به ریاست سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا رسیده، همواره بر مقابله با تهدید رژیم ایران و شبه نظامیان آن تأکید کرده است.
وی همچنین معتقد است که باید رزمندگان سوریه را علیه رژیم بشار اسد و حامیانش تسلیح کرد.
از سوی دیگر ـ تصویب لایحه بودجه دفاعی ۲۰۱۷ در سنای آمریکا با ۹۲ رأی مثبت، لایحه سنا، مدیر اطلاعات ملی و وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا را ملزم می کند گزارشهای فصلی در مورد برنامه موشکهای بالستیک رژیم ایران و تهدیدهای امنیتی آن به کنگره ارائه دهند.
همچنین ـ ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد که: کنگره آمریکا دنبال تحریم نهادهای سپاه پاسداران است.