لس آنجلس تایمز: مخالفتها به شهرهای مرکزی ایران گسترش پیدا میکند

لس آنجلس تایمز (20دی88) در مطلبی با عنوان مخالفتها به شهرهای مرکزی ایران گسترش پیدا میکند، از زبان یک دانشجوی اهل بیرجند به چگونگی تغییرات جوانان در جریان قیام مردم برای دستیابی به آزادی پرداخته و پیشرفت اعتراضات علیه رژیم را حتی در شهرهای کوچک که از امکانات تهران برخوردار نیستند بازگو میکند.
لس آنجلس تایمز مینویسد: هرچند سازماندهی مخالفت با دولت در شهرهای کوچک از امکان ناشناس ماندن همانند تهران برخوردار نیست و کار مشکلی است اما فعالان در شهرستانها میگویند که در حال پیشرفت هستند.

 لس آنجلس تایمز میافزاید اما فعالان ریسکهای کلانی میکنند. پنج پایگاه بزرگ نظامی از بیرجند حفاظت میکنند ولی پنج دانشگاه و چهار دانشکده آنرا به یک دژ بالقوه اپوزیسیون تبدیل کرده است.
این گزارش از قول محمد که یک متخصص کامپیوتر است مینویسد: سال گذشته اگر از من سؤال میکردی میگفتم آرزوی من این است که برای کسب مدرک فوق لیسانس به خارج رفته و آنجا برای دریافت یک پاس خارجی تلاش کنم. اما الان تنها آرزوی من پیروزی ما علیه این دیکتاتوری و بدست آوردن آزادی است.
لس آنجلس تایمز بعد از اشاره به حرکات اعتراضی دانشجویان نظیر نوشتن شعارهای مرگ بر دیکتاتور مینویسد: یک استاد دانشگاه درباره تفاوتهای میان آزادی واقعی و صوری به دانشجویان توضیح داد : ما آزاد هستیم نفس بکشیم اما آزاد نیستیم زندگی کنیم، و وقتی آزاد نیستیم که زندگی کنیم، در واقع مردهایم.