تظاهرات در پاریس در بزرگداشت سالگرد قیام 18 تیر

روز جمعه 18 تیر هواداران مقاومت ایران و ایرانیان آزاده در یک تظاهرات پرشور به مناسبت سالگرد قیام 18 تیر 78 درمیدان شاتله درپاریس شرکت کردند. ایرانیان آزاده و هواداران مقاومت ایران درحالی که عکسهای شهدای قیام تیرماه 78 وشهدای قیام خرداد 88 تاکنون و تصاویر رهبری مقاومت و پرچم ایران و پرچم سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران را حمل میکردند. یاد شهدای بخون خفته  این قیام  وقیام سراسری مردم ایران را گرامی داشتند.


در کنار این اکسیون عکسهای تکاندهنده ای  از قیام سراسری مردم ایران و جنایات رژیم بویژه احکام ضد انسانی وضد اسلامی سنگسار  نمایش گذاشته شده بود که بشدت مورد توجه شهروندان فرانسوی و توریست های سایرکشورها وخبرنگار  تلویزیون سی ان ان که در صحنه حضورداشت, قرارگرفت.

خبرنگارسی ان ان  ازابتدا تا انتهای این اکسیون افشاگرانه درصحنه حضورداشت و با تنی از اعضای شورای ملی مقاومت و هواداران مقاومت مصاحبه به عمل آورد.

برنامه درساعت 18 با اعلام برنامه شروع شد درافتتاحیه این برنامه اعلام شد .
”امروز جمع شده ایم تا سالگرد قیام 18 تیر را گرامی بداریم , قیامی که  استمرار مبارزات مردم ا یران از سال 60 به بعد  بود . این قیام درادامه خود از خردادماه سال گذشته به جنبشی گسترده و مردمی و مستمر  تبدیل شده است . جنبشی که با الهام از مقاومت وایستادگی اشرفیان قهرمان با شعارمرگ بردیکتاتور و مرگ براصل ولایت فقیه هرروز عمیقتر و رادیکالتر شده و عناصر سازشکار را ازصفوف خود طرد کرده و راه خود را به جلو باز می نماید” آنگاه به روان شهدای این قیام درود فرستاده شد.

درادامه برنامه هموطنان آزاده وحامیان مقاومت با شعارهای کوبنده  به زبان فارسی وفرانسوی هم چون مرگ بر دیکتاتور , مرگ براصل ولایت فقیه , سرکوب واعدام را محکوم می کنیم و .... همبستگی خودشان را بامردم ایران وقیام آفرینان اعلام کردند.

درپایان مراسم , هواداران مقاومت دراطراف میدان شاتله به راهپیمایی پرداخته وشعارهایی درمحکومیت سرکوب واعدام وسنگسار سردادند که مورد استقبال و توجه مردم حاضر درمیدان گردید.
گزارشی از این تظاهرات از تلویزیون سی.ان.ان پخش شد.