اعتراضات در ۱۲ شهر ایران

کردستان - استمرار اعتصاب در شهرهای کردستان همراه فیلم اعتصاب در بانه
اعتصاب مغازه داران در شهرهای کردستان شامل بانه - مریوان و سقز و سردشت ادامه دارد. خواسته های آنها کماکان باز کردن معابر مرزی رسیدگی به اخاذیهای مالیاتی است.

تهران - اعتصاب کارگران پروژه عمرانی میدان منیریه
کارگران پیمانی شاغل در پروژه عمرانی زیباسازی میدان منیریه و خیابان های اطراف آن، به دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی خود، دست از کار کشیدند بنا به گفته شاهد عینی و به نقل از کارگران این پروژه، آن ها نزدیک به 5 ماه حقوق معوقه دارند که اقدامی برای پرداخت آن نمی شود و این در حالی است که پروژه زیباسازی این محدوده تقریباً به پایان رسیده و طبق اعلام شرکت طرف قرارداد آن ها، تنها 20 درصد از کل پروژه باقی مانده...
حقوق فروردین ماه این کارگران نیز پرداخت نشد و در پی درخواست های آن ها برای دریافت مطالباتشان، به آن ها اعلام شده که شهرداری هنوز هزینه های لازمه رو به شرکت پرداخت نکرده. گفتنی است که کارگران این پروژه به بی توجهی مقامات دولتی معترضند.

تهران - ادامه تجمع بازنشستگان کارخانه های فولاد در مقابل وزارت کار 
عصر سه شنبه 31 فروردین  جمعی از بازنشستگان کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، مس کرمان و فولاد اصفهان با برگزاری تجمع اعتراضی خواهان پرداخت مطالباتشان شدند.
یکی از تجمع‌کنندگان گفت: از روز شنبه هفته جاری به همراه کارگران بازنشسته صنعت فولاد مقابل مجلس اجتماع کردیم که در نهایت نمایندگان مجلس وعده دادند که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای پرداخت حقوق بازنشسگان این صنایع در نظر گرفته شود. اگر این وعده ها عملی نشود بازهم جلوی مجلس خواهیم امد.
یکی دیگر از کارگران بازنشسته صندوق بازنشستگی فولاد نیز گفت: به ما گفته اند حقوق معوقه اسفندماه ۱۳۹۴ تا یک هفته دیگر به حساب کارگران واریز می‌شود و اعتبار دفترچه های درمانی آنان مانند گذشته ادامه می یابد.
لازم به ذکر است که بازنشستگان صنعت فولاد که در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و پاداش بازنشستگی‌شان، روز شنبه ۲۷ فروردین مقابل مجلس تجمع کرده بودند، اعلام کردند که «۸۵ هزار بازنشسته صندوق فولاد دو ماه معوقات مزدی دارند و صندوق بازنشستگی فولاد توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد و این صندوق در حال ورشکستگی است.

روانسر - تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران و پرسنل کارخانه آسفالت روانسر
گروهی ازکارگران وپرسنل کارخانه آسفالت شهرستان روانسر دراعتراض به پایین بودن دستمزدوهمچنین ساعات کاراضافه بدون حقوق درمحوطه این کارخانه درروانسر درمسیرجاده پاوه – روانسر تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند

اصفهان - اعتصاب کارگران در کارخانه کاشی
کارگران کارخانه کاشی (نایین) واقع در کیلومتر 3 جاده اصفهان، به دلیل عدم پرداخت 5 ماه از معوقات مزدی شان، دست به اعتصابی کلی زدند بنا به گزارش یکی از کارکنان این کارخانه، حدود 200 تن در این اعتصاب شرکت داشتند که مجموعاً از 2 شیفت کاری هستند و این در حالی است که پرسنل دیگر کارخانه و برخی از کارگرها، در این اعتصاب شرکت نکردند و اصلاً به کارخانه نیامدند اما طبق گفته های وی، این کارگران نزدیک به 5 ماه حقوق و اضافه کاری طلب دارند که آخرین حقوق پرداخت نشده آن ها، برای ماه بهمن می باشد
وی افزود، در اعتراض های قبلی این کارگران که با وعده های کارگزاران کارخانه همراه بود، یک ماه از معوقات آن ها پرداخت شد، اما 2 ماه پس از این پرداخت و در حالی که قول پرداخت دیگر معوقات داده شده بود، حقوق بهمن ماه پرداخت نشدگفتنی است که کارگران این کارخانه که مجموعاً 250 تن می باشند، نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماه فروردین با توجه به رکود همیشگی اقتصاد کشور در فصل بهار، نگران هستند و به منظور جلوگیری از این اقدام با توجه به پایان فروردین ماه، دست به این اعتصاب زدند.

کرمانشاه - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شهرداری
گروهی ازکارکنان شهرداری کرمانشاه در مواجه شدن با اخراج ناگهانی ازکار به بهانه تغییر شهردار ناحیه،درمحل این شهرداری واقع درمیدان غدیر تجمع کرده خواهان بازگشت به کاروتمدیدقرارداد خودشان شدند.

اسلام آباد غرب - تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شرکت لبنیات
گروهی ازکارگران شرکت لبنیات دالاهو مانیزان دراعتراض به نگرفتن 4ماه مطالبات حقوقی وحق بیمه درمحل این شرکت واقع دراسلام آباد غرب ( روستای بدره ای ) تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات عقب افتاده خودشان شدند.

ایلام - تجمع اعتراضی 25 نفرازکارگران اخراجی شرکت های تولیدی
حدود 25 نفرازکارگران اخراجی ازشرکت های مختلف درشهرستان ایلام دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات وعدم رسیدگی به شکایاتی که ازکارفرما دا شتند،درمحل اداره کاروتعاون ایلام تجمع کرده وخواهان رسیدگی به خواسته هایشان شدند.

سنندج - تجمع اعتراضی کارگران ساختمانی سنندج
روز سشنبه مورخ 31 فروردین جمع کثیری از کاگران ساختمانی شهر سنندج که بیش از دوماه است هیچ حق و حقوقی دریافت نکرده اند، همچنین حق بیمه انان نیز از سوی کارفرما واریز نشده، در میدان ازادی سنندج تجمع اعتراضی بپا کردند.

پابدانای کرمان - تجمع اعتراضی کارگران معدن هشونی
صبح روز شنبه 28 فروردین  نزدیک به 500نفرازکارگران محروم معدن هشونی درپابدانای کرمان که حقوق ماه های بهمن،اسفند وفروردین وهمچنین عیدی سالیانه خودشان رانگرفته اند، دراعتراض به این اقدام ضد کارگری و اعتراض به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم که کارگران را تهدید به اخراج میکنند درمحل معدن درپابدانای کرمان تجمع اعتراضی کرده وخواهان گرفتن مطالبات عقب افتاده و رسیدگی به شکایاتشان شدند به گفته یکی ازکارگران الان چند روزاست که حتی پول خرید یک قوطی شیرخشک 20 هزارتومانی برای بچه شیرخوارش راهم ندارد.

تهران – اعتراض کارکنان پیمانی ورزشگاه آزادی
صبح روز سه شنبه 31 فروردین  کارکنان پیمانی ورزشگاه آزادی در بخش های نظافت، نگهداری، فنی و تأسیسات، به دلیل عدم پرداخت سر موعد قرار حقوق ها، دست به کار نبردند و در سالن ورودی به ورزشگاه، تجمع کردند بنا به گزارش شاهد عینی و به نقل از کارکنان این ورزشگاه، طرف قرارداد این کارکنان، شرکت های خصوصی هستند که با وزارت ورزش و جوانان قرارداد همکاری برای بخش های ذکر شده را دارند و طی روزهایی از هفته، این کارکنان را برای رسیدگی به بخش مورد نظر به ورزشگاه ارسال می کنند فقط در بخش نظافت، بیش از 5 ماه حقوق معوقه وجود دارد اعتراض این کارکنان، تا رسیدن به پاسخی منطقی از سوی شرکت ها و مسئولان ورزشگاه آزادی و وزارت ورزش، ادامه خواهد داشت.

تهران - اعتصاب صنف مبلمان یافت آباد
صبح روز سه شنبه 31 فروردین  در یافت آباد و مراکز مبل آن ، مغازه داران پاساژهای، خلیج فارس، ارزی، بازار مبل رضا و برخی از مغازه داران بازار مبل ایران، به دلیل عدم توجه اُرگان های حکومتی به خواسته هایشان، به مغازه ها ورود نکردند و آن ها را تا ساعت 12 بسته نگاه داشتند بنا به گفته های یکی از کسبه بازار مبل خلیج فارس، مالیات هایی به عنوان رقم اضافه بر قرار، به میزان مالیات های سالانه واردات این صنف اضافه گشته و علت آن نیز بالا بودن واردات مبلمان و متلقات آن در سال گذشته بوده که جزء کالاهای مهم وارداتی بوده که همین موضوع باعث شده تا سازمان گمرک نیز شروع به آزار کسبه این صنف کند.

تهران - تجمع اعتراضی مهندسان در مقابل شورای
صبح امروز یکم اردیبهشت  جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران و برخی از شهروندان در اعتراض به حذف نظارت سازمان نظام مهندسی و مجریان ذی صلاح بر ساخت‌وساز‌ها در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.
تجمع کنندگان پارچه نوشته‌هایی را به همراه داشتند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود؛ «ما خواهان اجرای قانون و به کارگیری متخصصین و سازندگان ذی‌صلاح و کوتاه کردن دست منفعت طلبان عرصه ساخت و ساز شهری هستیم»، «عدم کنترل ژئوتکنیک = فاجعه در ساخت و ساز»

تهران – اعلام اعتصاب غذای محمود بهشتی لنگرودی
محمود بهشتی لنگرودی دربیانیه ای اعلام کرد که این اعتصاب در اعتراض به احکام ظالمانه‌ای که توسط دژخیمان دادگاه‌های ارتجاع، صلواتی و مقیسه برایم صادر گردیده که مجموعاً او را به 14 سال حبس محکوم کرده‌اندمی باشد.  وی  اضافه کرده است که این اعتصاب از روز چهارشنبه تا زمان توقف اجرای حکم خواهد بود و مسولیت هر اتفاق ناگواری که طی مدت اعتصاب غذا و یا پس از آن برایم پیش آید، متوجه تمام کسانی خواهد بود که در برابر تظلم خواهی اینجانب سکوت یا بی اعتنایی کنند.