سناتور جان مک کین: انتقال موفقیت آمیز مجاهدین از لیبرتی گامی حیاتی برای مقابله با دخالت شریرانه رژیم ایران در منطقه

بیانیه سناتورجان مک کین درمورد جابجایی موفقیت آمیز مجاهدین از کمپ لیبرتی

واشنگتن دی سی ـ جان مک کین سناتور آمریکا نماینده از آریزونا بیانیه زیر را امروز برسرجابجایی موفقیت آمیز تمامی ایرانیان ناراضی ساکن کمپ لیبرتی عراق به آلبانی منتشر کرد:
«درسال ۲۰۰۳ آمریکا متعهد شد که از هزاران عضو سازمان ایرانیان ناراضی مجاهدین خلق( حفاظت کند، کسانیکه موافقت کردند سلاح های خود را تحویل دهند درنتیجه تحت حفاظت ما قرار گرفتند».
امروز نشان می دهد که آن تعهد با به سلامت و باموفقیت جابجاشدن تمامی ایرانیان ناراضی ساکن کمپ لیبرتی عراق به آلبانی به سرانجام رسید. این تحولی خوشایند بود که مدت ها ازموعد آن گذشته بود .
«من مراتب تشکرات عمیق خود را به دولت آلبانی بخاطر میهمانوازی و شجاعت آن در تلاشهایش برای حل و فصل این بحران انساندوستانه تقدیم می کنم. علاقمندی آلبانی برای تامین پناهندگی برای ساکنان کمپ لیبرتی گواهی حقیقی بر روح و ارزشهای مردم آلبانی است.
با توجه به تاریخچه سرکوب وحشیانه رژیم ایران علیه این ناراضیان و خشونت متعاقب آن که متوجه آنها درخلال اقامتشان درعراق بود، معتقدم ضرورت دارد که این ساکنان کماکان بعنوان افراد مورد نگرانی شناخته شده و تحت حفاظت بین المللی تاکید شده در کنوانسون ۱۹۵۱ ژنو منظور شوند».
این ضروریست که اطمینان یافت این ساکنان در نهایت از فرصت بهره مندی از حقوق و امتیازاتی که مدتها از آن دریغ شده بودند درمحیط جدید و دموکراتیک از آن برخوردار شوند.
«من کماکان درکنار مردم ایران و جامعه ایرانیان آمریکایی ایستاده ام که خواستار آزادی ایران هستند. بازاسکان امن این ایرانیان ناراضی یک گام حیاتی در مقابله با دخالت شریرانه رژیم ایران در منطقه است و این یاد آور مهمی برای متحدانمان و دشمنان است که آمریکا به تعهداتش عمل می کند».
سایت مک کین - ۱۹ شهریور ۹۵