تظاهرات مردم قهرمان و خونفشان حلب علیه دیکتاتوری اسد

مردم شهر خون‌فشان و قهرمان حلب روز پنجشنبه با شعار معروف انقلاب سوریه «الشعب یرید اسقاط النظام» دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله اعلام کردند: انقلاب هرگز نمی‌میرد... ما (در حلب) خواهیم ماند و سرزمینمان را ترک نخواهیم کرد... نه به جابجایی سیستماتیک...
آنها با تجدید عهد با شهدایشان، بر استمرار انقلاب تا پیروزی تأکید کردند.

به گزارش اورینت نیوز، روز پنجشنبه تمامی کوریدورهایی که روسیه برای خروج مردم از بخش آزاد شدة حلب باز کرده بود، خالی ماند. رسانه های  روسی هم که گزارش‌های زنده از این محل پخش می‌کردند، همین را نشان دادند.
یکی از ساکنان حلب، گفت: «تمامی کوریدورها خالی است. مردم حلب هرگز خانه‌هایشان را ترک نمی‌کنند».

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، تا ظهر جمعه، هیچ‌گونه خروجی در کوریدور حلب مشاهده نشد.

روز جمعه  در اجلاس ویژة شورای حقوق بشر ملل متحد که برای بررسی وضعیت حلب برگزار شده بود، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد،خواستار ارجاع فوری پروندة حلب به دادگاه بین‌المللی جنایی شد.
زید رعد الحسین طی یک پیام ویدئویی به این اجلاس اعلام کرد که محاصره و بمباران‌های بخش شرقی حلب، «جنایاتی با ابعاد تاریخی است». وی بمباران‌ها در حلب را «جنایت جنگی» دانست و با تأکید بر لزوم آتش‌بس فوری و ادامه‌دار، تصریح کرد: «شکست جمعی جامعة جهانی برای حفاظت از غیر نظامیان و توقف این خون‌ریزی باید همة ما را دچار عذاب وجدان کند. این نه تنها تمامی نرم‌های حقوق بشری را با رسوایی ما نقض می‌کند، بلکه هزینه‌هایش بر دوش فرزندانمان و نسل‌های آینده خواهد بود».

اتحادیه اروپا در بیانیه ای, حملات نیروهای نظامی بشار اسد و متحدان او به مردم بیگناه را «شدیدا محکوم» کرده و اعلام نمود برای توقف این حملات «هر گزینه‌ای را مد نظر قرار می‌دهند» .
این بیانیه که در نشست سران ۲۸ عضو اتحادیه اروپا  در بروکسل صادر شده‌ خواستار «پایان دادن به جنایت‌ها» و «برقراری فوری آتش‌بس» شده است.
دونالد توسک رئیس شورای اروپایی گفت: «تمام کسانی که در نقض حقوق انسان‌دوستانه بین‌المللی و حقوق بشر دست داشته‌اند, باید پاسخگوی اعمال خود باشند» .