انتخابات آخوندی، صحنه جدال بر سر چپاولهای حکومتی وغارت اموال عمومی

در بحبوحه فجایع گریبانگری مردم و بحرانهای بیکاری و اقتصادی، تلویزیون رژیم در آستانه نمایش انتخابات آخوندی، صحنه کشمکش باندهای حکومتی بر سر چپاولهای حکومتی است.

یک کارشناس اقتصادی وابسته به باند روحانی در مناظره تلویزیونی که شبکه یک رژیم به منظور بازارگرمی نمایش انتخابات ریاست جمهوری برگزار می کند، برچپاولهای باند خامنه ای و نهادهای تحت کنترل خلیفه ارتجاع انگشت گذاشت و در مورد عدم پرداخت مالیات گفت:بخش های دیگر اقتصاد بخش هایی است که در دست نیروهای دیگر هستش حالا اسم نمی برم که خیلی چیز نباشه، بخشهایی که تو دست بخش های عمومی است ممکنه بنیادها باشند ممکنه نهادهای مختلف باشند آستان ها باشند و اینها حجم بزرگی رو از اقتصاد رو دارند که در زیر چتر دستور دولت نمی گنجند و اینها هستند که اثرگذار هستند دولت یک چیزی میگه مثلا مالیات مالیات درصد بسیار زیادی اش تو کشور معاف اند خب دولت وقتی ۴۰ درصد ۵۰ درصد مالیات رو نمی تونه بگیره به هر علتی در قوانین معاف هست چه جوری میخواهد سیاستگذاری مالیاتی بکنه؟ ... من نمیگم این وضع وضع خوبی است وضع بدی است در اقتصاد کشور که قانون اساسی و سیاست های بالادستی ما این رو باعث شدند اونها رو ما باید اول درست کنیم...
تلویزیون رژیم ۱۴ فروردین ۹۶

آخوند غرویان از آخوندهای حوزه قم از باند روحانی از آخوند رئیسی خواست که از شرکت در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم خودداری کند. وی گفت: رئیسی (باید توجه کند که از حکم تولیت آستان قدس هنوز مدت زیادی نگذشته) و این صورت خوبی ندارد که او از این پست بیاید و برای ریاست‌جمهوری وارد شود. ورود رئیسی به صحنه انتخابات در بین مردم حرف و حدیث‌هایی به دنبال خواهد داشت و سؤال‌‌های بسیاری مطرح می‌شود.
وی همچنین به رد احتمالی صلاحیت آخوند شیاد روحانی، توسط شورای نگهبان تحت امر خامنه ای، هشدار داد و گفت: رد صلاحیت روحانی بسیار خطرساز و خطرآفرین است و می‌تواند تنش‌های اجتماعی وسیعی ایجاد کند.
روزنامه شرق ۱۶ فروردین ۹۶


امروز رسانه های حکومتی اعلام کردند آخوند رئیسی از هیئت نظارت انتخابات استعفا داد. این اقدام که می تواند نشانه یی از تصمیم خامنه ای برای کاندیدا کردن این جلاد قتل عام سال۶۷ باشد، در عین حال هنوز تردیدها را باقی گذاشته است. (تی نیوز 16/1/96)

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان خامنه ای گفته است که خبر قطعی استعفا دادن یا ندادن رئیسی روز ۱۷ فروردین مشخص خواهد شد. این تردیدها وقتی بیشتر برجسته می شود که شاهد آشکار شدن هرچه بیشتر تشتت در باند خامنه ای بر سر تعیین کاندیداها ازجمله در مورد آخوند رئیسی هستیم. (تی نیوز 16/1/96)
مثلا یکی از سایتهای حکومتی تحت عنوان «شوک غیر منتظره به جمنا» نوشته اند:‌ «رئیسی چندان روی خوشی به فرستادگان «جمنا» نشان نداده و حتی حاضر نشده که تعهد آنها را برای کناره گیری به نفع دیگر کاندیداهای جمنا در صورت لزوم، امضا کند» . سایت حکومتی «خبر داغ» که این خبر را منعکس کرده افزوده است: «ظاهرا رییسی پس از آنکه حاضر نشده تعهد نامه «جمنا» را امضا کند، صرفا گفته شاید بپذیرد که نسخه ی خود از تعهدنامه یا میثاقنامه ای را مطرح و امضا کند». در همین سایت حکومتی آمده است: «بررسیها نشان می دهد برخی عوامل در این تصمیم ابراهیم رییسی موثر بوده است. او از تشتت میان بسیاری از تاثیرگذاران «جمنا» به خوبی مطلع است و می داند که بعد از برگزاری مجمع دوم اعتراضات به نحوه عملکرد و حذف برخی چهره ها آغاز خواهد شد. همانند مجمع اول که البته با تلاش فراوان مسئولان جمنا از آشکار شدن بخش زیادی از این اعتراضات جلوگیری شد و اما بخش دیگری قابل کنترل نبود و به سطح رسانه ها کشیده شد. مانند نامه سرگشاده علیرضا زاکانی و اعترضات میرسلیم».

از سوی دیگرکاندیداتوری آخوند جلاد، رئیسی بر ابعاد واکنشها علیه او به خصوص تأکید بر نقش درجه اول او در قتل عام زندانیان سیاسی افزوده است. به طوری که رسانه های باند خامنه ای مجبور شده اند برای دفاع از او به موضوع قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بپردازند. (تی نیوز 16/1/96)
از جمله سایت حکومتی بولتن نیوز به قلم یکی از مهره های اطلاعاتی رژیم با اشاره به قتل عام زندانیان سیاسی مجاهد در سال ۱۳۶۷، نوشت: مدتی است که با توجه به انتشار برخی از فایل های سخنرانی آیت الله منتظری و به خصوص احتمال نامزدی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مورد توجه رسانه های ضدانقلاب و بهانه ای برای هجمه به نظام، خمینی و اخیراً هم رئیسی قرار گرفته است».(بولتن نیوز 16/1/96)

هم چنین کیهان خامنه ای با سوز و گداز از رو شدن پرونده جنایتهای رئیسی نوشته است: «همان گونه که در فتنه ۸۸ فاش کردند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، حالا هم رئیسی و جلیلی و امثال آنها بهانه‌اند؛ قاطعیت امام در برابر سازمان مجاهدین خلق در سال ۶۷ است که مورد بغض مهاجمان قرار دارد؛ (کیهان 16/1/96)