ابراز وحشت خامنه ای از بالاگرفتن قیام‌‌های لبنان و عراق

 

به دنبال بالا گرفتن قیامهای عراق و لبنان علیه فسادحکومتی و دست نشاندگان رژیم آخوندی، ولی فقیه ارتجاع، ناگزیر به سکوت خود پایان داد.

خامنه ای وحشت زده از روند تحول اوضاع در لبنان وعراق، قیامهای مردم این کشورها را «آشوب» و «بدترین لطمه» و «برهم زدن امنیت» توصیف کرد و گفت وقتی اینطور بشود هیچ کاری نمیشود کرد.
خلیفه ورشکسته ارتجاع طبق معمول قیام، را به آمریکا و صهیونیسم نسبت داد که با پشتوانه پول عربستان سعودی انجام میشود.
وی نسبت به وضعیت انفجاری جامعه ایران و خطر قیامها، به مزدوران مسلح و سرکوبگر رژیم هشدار داد و گفت:‌ «بزرگترین لطمه ای که دشمنان می توانند به یک کشوری بزنند این است که امنیت آن کشور را سلب کنند کاری که امروز شما می بینید در بعضی از کشورهای منطقه ما دشمنان شروع کردند دارند انجام می دهند امنیت رو از مردم آن کشور می گیرند عامل این خباثت ها هم شناخته شده هستند.در دنیا قدرتهای استکباری امروز بیشتر از همه آمریکا صهیونیستهای اطلاعاتی غربی با پشتوانه پول بعضی از کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به پا می کنند در کشورهای همسایه ما نزدیک ما و کشورهای منطقه امنیت رو از بین ببرند این بدترین دشمنی و خطرناکترین کینه ورزی علیه یک ملت است».

خامنه ای با همان الگوی مقابله با قیام در ایران، از مردم عراق و لبنان خواست بجای مطالبات سیاسی، مطالبات صنفی و اقتصادی را، آنهم فقط در چارچوب ساختارهای قانونی، پیگیری کنند و نگذارند که قیام و انقلاب ساختارها و نظم و نظام قانونی حاکمان را در هم بریزد.
او گفت:‌ «من همین جا از فرصت استفاده کنم به دلسوزان این کشورها مثل عراق مثل لبنان که درگیر مشکلات هستند از همینجا بگویم اولویتشان علاج ناامنی است مردمشان هم باید بدانند که مطالباتی دارند مطالبات بحث هم هست اما این مطالبات بحق هم هست اما این مطالبات فقط در چارچوب ساختارهای قانونی!!! قابل تامین است. دشمن میخواهد ساختارهای قانونی رو بهم بریزه وقتی در یک کشوری ساختارهای قانونی وجود نداشت خلا بوجود آمد هیچ کار نمیشه کرد هیچ اقدام مثبتی نمی شود کرد برای کشور عزیز ما هم از این فکرها کرده بودند خوشبختانه ملت به موقع به میدان امد و هوشیار بود و نیروهای مسلح هم حضور داشتند و خنثی شد».

خامنه ای علاوه بر هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح، به بخشهای اطلاعاتی رژیم گفت باید دائم مراقب حرکات دشمن باشند و نباید چشم از حرکات دشمن برداشت. نباید این دشمن را حقیر و ناتوان شمرد.
خامنه ای: به دشمن اعتماد نباید کرد خوشبینی ساده لوحانه نباید وجود داشته باشد.
دوم اینکه از حرکات دشمن نباید چشم برداشت باید دائم مراقب حرکات دشمن بود یکی از بخشهای مهم نیروهای مسلح ما بخشهای اطلاعات و آگاهیهای اطلاعاتی است چشم از حرکات دشمن نباید برداشت باید همیشه مراقب برنامه ها و نقشه ها و حرکات دشمن بود.
سوم اینکه دشمن را حقیر و ناتوان نباید شمرد. دشمن نتوان بقول سعدی حقیر و بیچاره شمرد دشمن را با اندازه های خودش بشناسیم خودمان را آماده کنیم برای دفاع از خود در مقابل دشمن متجاوز. نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند و آرایش و آمادگی های لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند.