پزشکان و کادرهای درمانی قربانیان ویروس ولایت



با گذشت بیش از ۳ ماه از شیوع ایپدمی کرونا در شهرهای کشور که بنابرداده های سازمان مجاهدین خلق و تا تهیه این گزارش، جان بیش از «۲۵ هزار» هموطن ما را گرفته است، اکنون شاهد فشارهای مضاعف حکومت بر کادرهای پزشکی و درمانی شریف در بیمارستان ها و درمانگاه ها می باشیم.

این وضعیت ضد انسانی در حالی است که اگر همت، پشتکا، همبستگی و عرق ملی کارهای درمانی، پرستاران و پزشکان نبود، به یقین آمار قربانیان کرونا چندین و چند برابر می گردید.
در مقابل این همه فداکاری و مایه گذاری و در حالیکه بنابرداه های میدانی تاکنون حداقل ۱۱۰ کادر درمانی جان خود را بدلیل درگیری مستقیم با بیماران و مبتلایان به ویروس کرونا ازدست داده اند، رژیم آخوندی در اقدامی بی سابقه دست به «تصفیه و اخراج» پرستاران در بخش های خصوصی زده است.

یک سایت حکومتی ضمن اعتراف به این واقعیت در گزارشی تحت عنوان «اعتراض سازمان نظام پرستاری به اخراج پرستاران در بیمارستانهای خصوصی» از جمله می نویسد: «چند روزی است؛ در اقدامی عجیب و کاملا غیر منتظره، تعدادی از بیمارستانهای خصوصی برخلاف مصالح کشور و فداکاریهای پرستاران مظلوم در شرایط کنونی ناشی از کرونا و برخلاف قدرشناسی مردم عزیز، به بهانه های واهی( وارض ناشی از کرونا!!)؛ اقدام به تعدیل و اخراج نیروهای پرستاری خود کرده‌اند»!! (سایت حکومتی جمارن ۲۳ فروردین ۱۳۹۹)

این اقدام ضد انسانی در حالی است که بیمارستان ها و درمانگاه های کشور در شرائط رشد و نمو مبتلایان به ویروس کرونا ، اکنون با کمبود پرسنل پزشکی و درمانی روبرو می باشند. همچنین عدم قدردانی حکومت از این بخش شریف و انساندوست، اعمال فشار بر کادرهای پزشکی و یا امنیتی - نظامی کردن بیمارستان ها با گسیل گله وار نیروهای بسیج سرکوبگر که اکثرا فاقد هرگونه علوم پایه ای می باشند ، خود بخشی از مجموعه فشاهای سازمانداده شده رژیم بر کادرمای درمانی می باشند.

به یقین فشار حاکمیت بر کادرهای درمانی و پزشکی ناشی از نامه اخیر بیش از «۸۰۰ کادر درمانی» کشور به سازمان بهداشت جهانی می باشد که در آن خواستار «اعزام تیم های تخصصی به ایران شده اند».
دراین نامه (سایت دویچه وله ۳۰ مارس ۲۰۲۰) ضمن اشاره به پرواز های عامدانه ماهان در دی ماه به چین، از جمله خطاب به حاکمیت تاکید شده: «مردم شهر مذهبی قم، اولین کسانی بودند که به این ویروس مبتلا شدند ولی شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تصمیم غیرمسئولانه به بخاطر حضور طرفداران خود در راه‌پیمایی سالروز انقلاب و انتخابات مجلس بیش از سه هفته وجود این ویروس را انکار و با پنهان کاری به شیوع این بیماری دامن زده و باعث ابتلای شهروندان زیادی شد».

همچنین بحران اخراج پرستارن از بیمارستان ها بحدی رشد و نمو یافته که رئیس حکومتی در سازمان نظام پرستاری نیز ضمن اعتراض به این وضعیت از جمله می نویسد: «مسئولین اینگونه بیمارستان‌ها و اینگونه مراکز نیز بدانند که لکه ننگ ناشی از این اقدام قدرناشناسانه و ناجوانمردانه آنها در تاریخ این کشور خواهد ماند».