تهران به مرکز ویروس کرونا تبدیل شده

 

 

بحران رشد و نمو ویروس مرگبار کرونا که اکنون مهار آن عملاً از دست رژیم آخوندی خارج گردیده، بالاترین نرخ قربانیان را در بزرگ شهر تهران نصیب خود کرده است.

افزایش آمار قربانیان در این شهر ۱۳میلیونی با بافتها و زیرساختارهای فرسوده شهری، خدماتی و درمانی در حالی است که دولت شیخ حسن روحانی در اقدامی ضدانسانی و در حالی‌که هنوز در بسیاری از کشورهای جهان موضوع قرنطینه و اعمال محدودیتها برای مردم در دستور کار قرار دارد، از «فاصله‌گذاری هوشمند » خبر داده است.

بدین سان حکومت به تسریع رشد و نمو ویروس مرگبار نه تنها ضریب زده، بلکه شرایط را برای تبدیل شهرهای بزرگ از جمله پایتخت به مامنی برای سرایت ویروس به دیگر مناطق کشور مهیا نموده است.

 

یک گزارش حکومتی در این رابطه اعتراف کرده: «ادامه تعطیلی به گوش مسئولان بدهکار نبود و حجم جمعیتی که پیش از این تصاویرش را دیده بودیم، کار خودش را کرد و حالا زالی می‌گوید تهران مرکز کرونا در کشور شده است». (سایت حکومتی بهارنیوز ۲۸فروردین ۱۳۹۹)

 

این وضعیت وخیم در حالی است که پیش‌تر نیز یک عضو کمیته سلامت در شهر تهران طی سخنانی اعلام کرده بود: «مطابق آماری که من دارم، روزانه در بهترین شرایط ۷۰نفر‌ و در بدترین شرایط کمی بالاتر از ۱۰۰نفر در تهران بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹جان می‌سپارند».

 

بدین سان اگر همین سخنان را مبنایی برای آمار متوفیان در تهران قرار دهیم، به یقین به نرخ بسیار وحشتناکی از قربانیان طی گذشت سه ماه از بروز ویروس کرونا در پایتخت خواهیم رسید.

سخن بدان معنا است که اگر میانگین متوفیان در تهران را تنها ۸۰نفر در روز فرض بگیرم، در آن صورت و از آغاز اپیدمی در بزرگ شهر تهران منطقاً به رقمی معادل ۷۲۰۰قربانی خواهیم رسید.

حال معلوم نیست که آیا باید سخنان و آمارهای قلابی از سوی وزارت بهداشت رژیم، مبنی بر وجود تنها «۴۸۶۹فوتی» در کل کشور را باور نمود یا داده‌های عضو کمیته بهداشت در شهر تهران را.

 

آنچه که یقین و به اثبات رسیده، همان وجود سیاهکاری و پنهان‌کاریهای عامدانه از سوی ولی‌فقیه می‌باشد، زیرا وی به‌شدت از هر گونه شفافیت و به تبع آن بروز خشم و انزجار اجتماعی که می‌تواند به شورش و قیام علیه نظام فاسد و غارتگر آخوندی راه ببرد، واقف می‌باشد.

 

هم‌چنین در راستای پرمخاطره بودن سیاست اعلام شده از سوی شیخ حسن روحانی مبنی بر برداشتن محدودیتهای تردد و فعالیتهای اقتصادی در دروان کرونا، فرمانده ستاد مقابله با کرونا اعتراف کرده است: « حضور غیرضروری در سطح شهر، تجمعات و افزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد و بالارفتن چگالی حضور افراد؛ امروز و فردا آثار خود را نشان نخواهد داد بلکه آثار آن در خصوص مرگ و میر حداقل یک‌ ماه بعد مشاهده خواهد شد.

مجددا تأکید می‌کنم مهمترین عاملی که می‌تواند منجر به افزایش مرگ و میر و افزایش آمار مبتلایان شود همین بحث حضور در سطح شهر است».