آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار نفر گذشت


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار نفر گذشت

     عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت: به نظر می‌رسد تعداد فوتی‌ها بسیار بیشتر از آن‌چیزی است که بیان می‌شود. اگر روش ۸ ماه گذشته را ادامه دهیم نه تنها پیک چهارم، بلکه پیک پنجم، ششم، هفتم و غیره را خواهیم داشت
    جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت: وضعیت قرمز که سهل است، باید در انتظار پاییز سیاه بود. بیست میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند
    زالی: دیروز بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد که یکی از تلخ ترین روزهای کرونایی پایتخت بود
    دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تا این لحظه ۴۲ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی کرده‌ایم که چهار و نیم درصدشان فوت شده‌اند.
    رئیس شبکه بهداشت ماکو: فوتی ها چهار برابر بیشتر، ظرفیت تنها بیمارستان تکمیل شده و بیماران در نوبت قرار دارند.
    دانشگاه علوم پزشکی البرز: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار کرونایی فوت کردند و مجموع قربانیان کرونا در البرز به ۱۳۷۳ نفر رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۸ شهر از ۱۲۴ هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۳۹۳ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۴۴۲ نفر، در البرز به ۳۳۸۸ نفر، در اصفهان به ۶۴۷۴ نفر، در ایلام به ۱۰۲۴ نفر، در بوشهر به ۱۴۸۵ نفر، در تهران به ۲۹۶۹۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۹۴۲ نفر، در خراسان جنوبی به ۹۱۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۳۱۰ نفر، در خراسان شمالی به ۲۱۳۴ نفر، در خوزستان به ۷۹۱۳ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۵۲۶ نفر، در قم به ۵۲۶۵ نفر، در کرمان به ۱۸۹۳نفر، در کرمانشاه به ۲۷۰۸ نفر، در لرستان به ۵۳۹۸ نفر، در مرکزی به ۱۶۸۷ نفر، در هرمزگان به ۱۶۱۵ نفر و همدان به ۳۲۹۳ نفر رسیده است.

محسنی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: وزارت بهداشت فوت شدگانی که در بیمارستان بودند و تست‌شان مثبت بود جزو آمار حساب می‌‌‌‌کند. «افراد بسیار زیادی در سایر مراکز و منازل‌شان بستری شدند و می‌شوند و هنگامی که به رحمت خدا می‌روند در لیست فوتی‌های کرونایی قرار نمی‌گیرند، به نظر می‌رسد تعداد فوتی‌ها بسیار بیشتر از آن‌چه بیان می‌شود، باشد. موج چهارمی در پیش است که بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است. اگر همین روشی که طی ۸ ماه گذشته داشتیم را پیش بگیریم، نه تنها پیک چهارم؛ بلکه پیک پنجم، ششم، هفتم و غیره را خواهیم داشت» (ایلنا ۲۴ مهر).

جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: «۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند. بدون اعمال محدودیت و بدون استفاده از ابزارهای قانونی و حاکمیتی برای توقف سفرها و ترددهای غیرضروری و اجباری کردن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک، وضعیت قرمز که سهل است، باید در انتظار پاییز سیاه بود»(ایرنا ۲۴ مهر)

در تهران زالی رییس ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر ۴۵ شهر کشور از جمله تهران و کرج نسبت به سایر شهرها در وضعیت بحرانی تری به سر می برند، متاسفانه در ۲۵۳ روزی که از بحران کرونا در استان می گذرد، دیروز، بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد که یکی از تلخ ترین روزهای کرونایی پایتخت بود» (ایرنا ۲۳ مهر).

رئیس بیمارستان خمینی گفت: «ما کمبود نیروی انسانی از قبل داشتیم، اما الان با توجه به اینکه بسیاری از بیماران کرونایی نیاز به مراقبت ویژه دارند، این نیاز افزایش فاحش پیدا کرده است» (ایلنا ۲۴ مهر).

در آذربایجان شرقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «فوت روزانه ۲۰ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان شرقی، طی هفته‌ی گذشته، نشانه‌ی بسیار بدی است. پنجاه درصد از نمونه گیری ها در استان، مثبت می‌شود و این نشان می‌دهد، کرونا به شدت در حال گسترش است. تا این لحظه ۴۲ هزار نفر بیمار مثبت شناسایی کرده‌ایم که حدود چهار و نیم درصدشان فوت شده‌اند. اکنون ۱۱۲۲ نفر بستری هستند. آمار ابتلا در استان در مقایسه با متوسط کشوری بسیار خراب است» (ایرنا ۲۴ مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: «با توجه به افزایش بی رویه مبتلایان به کرونا طی سه هفته اخیر، وضعیت فوق قرمز ایجاد شده که می تواند معضلی غیرقابل جبران به وجود آورد. متاسفانه تعداد فوتی های اخیر در این شهرستان چهار برابر پیش از بروز موج جدید شده است. ظرفیت تنها بیمارستان شهرستان تکمیل شده و حتی برخی از بیماران در نوبت پذیرش در بخش ICU قرار دارند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۴ مهر).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان استان به۱۳۷۳ نفر رسید» (ایسنا ۲۴ مهر).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد جان باختگان به ۱۱۱۳ نفر رسید. امروز ۱۰۹۹ بستری داشتیم که ۱۳۵ نفر در ICU بستری شدند ظرفیت تختها اکثرا تکمیل شده و حتی تعدادی از بیماران در لیست انتظار هستند» (تلویزیون رزیم ۲۳ مهر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ مهر ۱۳۹۹ (۱۵ اکتبر ۲۰۲۰)