آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵ شهر از ۱۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است

•    حریرچی: به ازای هر فوتی کرونا، ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مبتلا هستند. ما به ازا ۴۰۰ فوتی در روز به طور متوسط ۲۰۰ هزار مبتلا داریم
•     زالی: اوضاع استان و شهر تهران هم‌چنان بحرانی‌ست و شرایط متناسب با یک شهر کرونا‌زده نیست. هم یافته‌های ترافیکی شهر هم صحنه‌های میدانی حاکی از این است که هنوز ریتم مورد لزوم در کنترل اپیدمی حاصل نشده است
•    مدیرعامل بهشت زهرا: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ متوفای کرونایی برای خاکسپاری به بهشت زهرا آورده می‌شوند
•    دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۰ نفر بیمار کرونایی فوت کردند.
•    دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فوتیهای استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵ نفر و کل قربانیان استان به ۲۱۹۵ رسید.
•    دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تعداد فوتیهای کرونا در آبان ۸۱ درصد بیشتر از تعداد فوتیهای مهرماه بوده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۵ شهر از ۱۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۴۰۴ نفر، در آذربایجان غربی به ۵۸۵۵ نفر، در البرز به ۴۴۴۰ نفر، در اصفهان به ۹۳۶۵ نفر، در تهران به ۴۰۷۴۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۱۴۸۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۸۸۵ نفر، در خراسان شمالی به ۲۶۳۳ نفر، در خوزستان به ۹۰۱۰ نفر، در سمنان به ۲۴۵۴ نفر، در سیستان و بلوچستان به۴۱۸۱ نفر، در فارس به ۴۵۵۷ نفر، در کرمان به ۲۹۸۴ نفر، در کرمانشاه به ۳۵۸۳ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱۶۹ نفر، در گلستان به ۴۱۲۱ نفر، در گیلان به ۵۶۶۶ نفر، در لرستان به ۶۸۶۵ نفر، در مرکزی به ۳۱۹۸ نفر، در هرمزگان به ۱۸۳۰ نفر، در همدان به ۴۱۵۰ نفر و در یزد به ۲۸۸۷ نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «به ازای هر فوتی کرونا، ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مبتلا هستند. یعنی اگر کشوری ۴۰۰ بیمار فوتی در روز داشته باشد (عدد مشابه جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران)، به طور متوسط تا ۲۰۰ هزار ابتلای روزانه دارد اما هیچ کشوری در دنیا نیست که بتواند همه موارد مثبت را کشف کند» (همشهری ۳ آذر).

محرز، عضو علمی ستاد کرونا گفت: «درباره داروی گیاهی که می گویند در کرمانشاه ساخته اند و گفته اند کووید۱۹ را در درمان می کند. معلوم نیست این دارو چیست و از کجا تاییدیه گرفته است. این موضوع هنوز در کمیته کشوری درمان ستاد ملی کرونا اصلا مطرح نشده و چطور ممکن است سازمان غذا و دارو به دارویی که هنوز در کمیته علمی کرونا تایید نشده، مجوز بدهد؟ این کارها مردم را سردرگم می کند و مردم میلیون‌ها تومان برای دارویی پول می دهند که اصلا معلوم نیست، چیست و هنوز تایید نشده است» (همشهری ۳ آذر).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: “اوضاع استان و شهر تهران هم‌چنان بحرانی‌ست و شرایط متناسب با یک شهر کرونا‌زده نیست. هم یافته‌های ترافیکی شهر هم صحنه‌های میدانی حاکی از این هستش که هنوز ریتم مورد لزوم و مطلوب ما در کنترل اپیدمی در شهر تهران حاصل نشده است» (تلویزیون رژیم ۲ آذر).

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: «تهران روزانه به طور متوسط حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ متوفی دارد و به همین مقدار هم متوفای کرونایی به آن اضافه شده است که برای خاکسپاری به بهشت زهرا آورده می‌شوند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۳ آذر).
در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر را ۵۰ نفر اعلام کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳ آذر).

در فارس، مسئول ستاد کرونا در دانشگاه پزشکی شیرازگفت:. «تعداد فوتیهای بیمارستانهای استان در ۲۴ساعت اخیر ۴۵ نفر است و کل فوتیها به ۲۱۹۵نفر افزایش پیدا کرده است. در ۲۴ساعت اخیر ۴۴۸ بستری جدید داشته ایم درحالیکه فقط توانستیم ۲۵۸نفر را از بیمارستانها ترخیص بکنیم» (تلویزیون رژیم ۲ آذر).

در مرکزی، روابط عمومی علوم پزشکی اعلام کرد: «در دوره ۵۰ روزه اخیر آمار متوفیان با آمار متوفیان ۷ ماه قبل برابری می‌کند که این موضوع بسیار نگران کننده است» (ایسنا ۳ آذر).

در کرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا در آبان ماه گفت: «در آبان ماه تعداد موارد فوت بر اثر ابتلای قطعی به کرونا نسبت به مهرماه ۸۱ درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳ آذر).

در یزد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۲۰ تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند. ۹۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۵ نفر در بخش ICU قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳ آذر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ آذر ۱۳۹۹ (۲۳ نوامبر ۲۰۲۰)