تشدید سرکوب روزنامه نگاران و فعالین اینترنتی

سرکوب رونامه نگاران و فعالین اینترنتی از زمان بروی کار آمدن دولت آخوند روحانی ابعادی تازه و روبه رشد بخود گرفته است.

در این رابطه سازمان گزارشگران بدون مرز در آخرین اطلاعیه خود با اشاره به موج دستگیری دگراندیشان و فعالان در شبکه های مجازی از جمله می نویسد: «گزارش‌گران بدون مرز بار دیگر اقدام‌های سرکوب‌گرانه‌ علیه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران را محکوم می‌کند. سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به شکار انسان در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. در روزهای اخیر بازهم تعدادی از فعالان رسانه‌ای به شکل خودسرانه احضار و یا بازداشت شده‌اند».

نقش اطلاعات سپاه دردستگیر ها
این گزارش در ادامه با اشاره نقش ویژه سپاه پاسداران در راه اندازی موج دستگیری روزنامه نگاران می افزاید: «از مرداد ماه ۱۳۹۲ و آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی نزدیک به صد شهروندوب‌نگار بازداشت، شده‌اند، و بسیاری از آنها به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند. مسوولیت بیشتر بازداشت‌ها را اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده داشته است. سخت‌گیری‌های سپاه پاسداران علیه فعالان رسانه‌ای، ادامه‌ی سرکوب‌هایی است که از فردای اعتراض‌های مردمی به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخاباتی دست‌کم بحث‌برانگیز،آغاز شد. در این سرکوب بی سابقه، بیش از ۳۰۰ روزنامه‌نگار و وبنگار قربانی موج‌های بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و حبس‌های سنگین زندان شدند».

گزارشگران بدون مرز در این روشنگری خود با معرفی سپاه پاسدران بعنوان اصلی ترین « سود برنده » از بازار ارتباطات و شبکه های تلفن و ایترنت در کشور ادامه میدهد: «در سال ١٣٨٨ در پی خصوصی سازی عرصه ارتباطات در ایران، شرکت مخابرات، اصلی‌ترین شرکت ارتباطاتی و بزرگ‌ترین شرکت خدمات دهنده ایتنرنت کشور به تملک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمده است. سه اپراتور مهم تلفن همراه در ایران نیز در اختیار حکومت قرار دارند».
۳ تیر ۹۴