اعتراف رژیم به شکست تلاشهایش برای سرهم بندی «ائتلاف بزرگ» از گروههای عراقی تابع ولایت

به دنبال بازگشت سران ائتلافهای عراقی وابسته به رژیم از تهران که برای حذف ائتلاف برنده و تشکیل یک «ائتلاف بزرگ» از گروههای شیعه وابسته به رژیم رفته بودند, خبرگزاری حکومتی مهر روز پنجشنبه به نقل از عمار حکیم از شکست این تلاشها خبر داد و نوشت: « تلاش ها برای اتحاد ائتلاف های دولت قانون و ملی عراق دو ائتلاف بزرگ شیعه عراق تاکنون نتیجه بخش نبوده است»

خبرگزاری حکومتی مهر اول آوریل 2010 (12 فروردین 1389) – با عنوان «دیدار مهم حکیم و مالکی برای تشکیل دولت انجام شد» نوشت: «عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق و نوری المالکی رهبر ائتلاف دولت قانون در راستای تشکیل دولت آتی شب گذشته با هم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نوری المالکی نخست وزیر و رهبر ائتلاف دولت قانون شب گذشته با عمار الحکیم دیدار کرد. حکیم در این دیدار اظهار داشت که مشارکت ملی کلید بازسازی عراق است و این مشارکت به معنی حضور نمایندگان تمامی احزاب و فراکسیون های پارلمانی پیروز در انتخابات است.

خبرگزاری مهر به نقل از عمار حکیم افزود: تلاش ها برای اتحاد ائتلاف های دولت قانون و ملی عراق دو ائتلاف بزرگ شیعه عراق تاکنون نتیجه بخش نبوده است و فرصت های بزرگی برای ایجاد ائتلاف ها و تفاهمات با احزاب مختلف وجود دارد.

وی گفت: در این دیدار درباره نامزدهای تصدی پست های عالی و خطوط قرمزها در این زمینه بحث و بررسی نشد.

عمار حکیم تأکید کرد: توافق درباره نخست وزیر آتی عراق مهمترین مسئله در مذاکرات احزاب عراقی به شمار می رود.

در انتخابات پارلمانی عراق که روز جمعه گذشته نتایج نهایی آن اعلام شد، ایاد علاوی در یک پیروزی شکننده 91 کرسی از 325 کرسی پارلمان را بدست آورد. این در حالی است که ائتلاف نوری المالکی تنها دو کرسی کمتر از علاوی بدست آورده و ائتلاف ملی عراق نیز 70 کرسی را به دست آورد.

خبرهای مرتبط:

آخرین تحولات انتخابات عراق ـ پنجشنبه اول آوریل

شورای امنیت ملل متحد از مقامات عراقی و احزاب این کشور خواست نتایج انتخابات را محترم بشمارند