یک مقام وزارت خارجه آمریکا: زمان برای کار دیپلوماتیک با ایران در حال اتمام است

خبرگزاری فرانسه 21/11/1388

قائم مقام وزارت‌خارجه در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی گفت ما سیاست دو وجهی را دنبال می‌کردیم اما کمتر و کمتر این احتمال هست که ما بتوانیم به این سیاست ادامه دهیم. وی گفت این سیاست ممکن است بزودی به نفع افزایش فشار حرکت تغییر کند. وی در مسیر سفرش به مقر ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت برای اقداماتی برای کاهش تنش زمان در حال اتمام است

خبرگزاری فرانسه 21 بهمن 88-  بروکسل -  یک مقام آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد که ایالات متحده ممکنست سیاست دیپلوماتیک با ایران در مورد برنامه اتمی را به نفع تشدید تحریمها کنار بگذارد.
قدرتهای اصلی جهان در شورای امنیت از سیاست دومسیری در گفتگوها و اقدامات تنبیهی نسبت به ایران استفاده می‌کردند تا ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.
خانم ایلن تاشر قائم مقام وزارت‌خارجه در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی گفت ما سیاست دو وجهی را دنبال می‌کردیم اما کمتر و کمتر این احتمال هست که ما بتوانیم به این سیاست ادامه دهیم. وی گفت این سیاست ممکن است بزودی به نفع افزایش فشار حرکت تغییر کند. وی در مسیر سفرش به مقر ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت برای اقداماتی برای کاهش تنش زمان در حال اتمام است.
اظهارات او بعد از آن است که ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که کار غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را آغاز کرده است… بنا به این حرکت، ایران به یک پیشنهاد از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ارسال عمده اورانیوم خود به خارج بی‌اعتنایی کرده است…
به گفته کارشناسان، چنانچه ایران اورانیوم 20درصدی تولید کند برای رسیدن به مرحله 93 درصدی کارش ساده خواهد بود زیرا که تجهیزات تولید آن مشابه می‌باشد. ایران مُصر است که برنامه اتمی آن تنها برای استفاده مدنی است…
ایلن تاشر افزود اوضاع به سمت غلطی[و ناجوری] پیش می‌رود و در جهت اعتماد سازی نیست و راجع به اینکه انگیزه‌های آنها چه باشد در میان همسایگان ایران و جامعه بین‌المللی تردیدهایی جدید ایجاد شده است.
 قائم مقام وزارت‌خارجه در امور تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی اظهارداشت که این نقطه، زمانی نیست که این میزان سردرگمی راجع به انگیزه‌های شما وجود داشته باشد.