سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

به مناسبت هفتادمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در مجمع عمومی ملل متحد و همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی«تغییرات آب و هوا» در پاریس، هموطنان آزاده و اشرف نشانها به نمایندگی از مردم در زنجیر ایران، یک گردهمایی و تظاهرات در پاریس برگزار کردند.

در این تظاهرات که روز دوشنبه ۱۱دسامبر و در شرایط جوی نامساعد و سرمای شدید برگزار شد، هموطنان آزاده، خشم و نفرت مردم ایران را از رژیم رکوردار اعدام و و قاتلان ۱۲۰ هزار تن از فرزندان آزادیخواه مردم ایران از جمله  ۳۰ هزار زندانی سیاسی قتل عام شده در سال ۱۳۶۷، ابراز کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با برپایی یک راهپیمایی در خیابانهای مرکزی پاریس، علیه سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران و نابودی محیط زیست ایران بدست استبداد مذهبی حاکم بر میهن شعار سردادند و خواست مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند.

در گردهمایی و تظاهرات پاریس که به مناسبت سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، برگزار شد شماری از شخصیتهای برجسته سیاسی اروپایی و فرانسوی و شهرداران و منتخبان مردم فرانسه و مدافعان حقوق بشر، سخنرانی کردند.

این برنامه با سخنرانی خواهر مجاهد ربیعه مفیدی شروع شد.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

ربیعه مفیدی
هموطنان عزیز یاران مقاومت اشرف نشانهایی که در هر صحنه رزم و در اینجا حاضرید و صدای خروش مردم بجان آمده ایرانید.
حضار محترم حامیان اروپایی که برای حمایت از آزادی و دمکراسی در ایران به این اجتماع پیوسته اید.
شرکت داشتند و در سخنرانیهای خود نقض گسترده حقوق بشر در ایران بویژه اعدامهای فزاینده در دوران روحانی و فجایع زیست محیطی رژیم آخوندی را محکوم کردند. آنان ضمن حمایت از جنبش دادخواهی قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷، با مبارزه مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی استبداد دینی و استقرار دموکراسی و آزادی در ایران، اعلام همبستگی کردند. با گرمترین سلامها به همه شما

همزمان با حضور رهبران و مقامات ارشد کشورهای مختلف در اجلاس سران در رابطه با آب و هوا در پاریس در اینجا جمع شده ایم برای اعتراض به استبداد مذهبی حاکم بر ایران برای ابراز خشم ملت ایران از وحشی ترین ناقض حقوق بشر در جهان امروز و برای افشای قاتل بزرگ محیط زیست ایران. تظاهرات ما ایران را نمایندگی میکند. که خفقان حکومت ضدبشری صدای حق طلبی را در گلویش شکسته است. و در اختناق و فقر میسوزد.

درود بر همه شما این تظاهرات اعتراضی علیه اعدامهای بی وقفه در ایران است. که تکیه گاه حکومت ولایت فقیه است. و از شروع ریاست آخوند روحانی تعداد اعدامها به بیش از ۳۲۰۰ اعدام رسیده.

این تظاهرات صدای اعتراض مردم ایران به فجایع زیست محیطی گسترده ایست که رژیم ولایت فقیه بخاطر طرحهای نظامی و امنیتی یا اهداف غارتگرانه و سیاستهای ضدایرانی و ضد ملی ایجاد کرده ما در اینجا به خامنه ای مفلوک و دم و دنبالچه های آن میگوییم که ای دژخیم مرگت فرا رسیده و بی شک با هزار اشرف و هزار کانون شورشی ایران این زیباترین وطن را آزاد میکنیم.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریسدوستان عزیز مقاومت ایران، شخصیتهای فرانسوی و اروپایی که برای دفاع از آزادی و دموکراسی در ایران در این گردهمایی شرکت کرده‌اید، گرمترین سلامهایمان را نثارتان می‌کنیم. و در آستانه اجلاس آب و هوا توسط سران در پاریس گردهم آمدیم که اعتراض کنیم علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران و برای اینکه به گوش جهانیان برسانیم خشم مردم ایران را از نقض نهادینه و وحشیانه حقوق بشر. ما همچنین اینجا هستیم تا حکومتی را افشا کنیم که بیشترین نابودی را برای طبیعت و محیط زیست کشورمان به ارمغان آورده. تظاهرات ما بیان رنجهای مردمی است که خواهان ابتدایی‌ترین حقوق خود هستند و تحت سرکوبی روزانه این رژیم له شده است. به مناسبت روزجهانی حقوق بشر می‌خواهیم اعدامهای مستمری که پایه‌های دیکتاتوری مذهبی را ریخته‌اند محکوم کنیم. از شروع اولین دوره ریاست جمهوری روحانی رقم این اعدامها از ۳۲۰۰ تن فراتر رفته. این کارنامه‌ای غم‌انگیز است که اتحادیه اروپا کاملا چشمان خود را بر آن بسته است تا مبادا لطمه ای وارد شود به روابط تجاری‌اش با شرکتهایی که عمدتا وابسته به حکومت و سپاه پاسداران هستند.

ما اینجا هستیم تا کشورهای غربی را فراخوان بدهیم به پایان دادن به هر گونه مماشات با دژخیمان مردم ایران. تظاهرات ما همچنین اعتراضی است به فاجعه محیط زیست در ایران. آن روی سکه تلاشهای هسته‌ای و بالستیکی سپاه پاسداران و حکومت در تمامیتش، نابودی منابع و محیط زیست ایران است. مشکلات زیست محیطی که ناشی از غیر مسئول بودن این حکومت است تبدیل به دغدغه‌های جدی مردم ایران شده‌اند. حضور شما مطالبات این تظاهرات را تقویت می‌کند و از این رو از همراهیتان با ما در این بعد از ظهر تشکر می کنم.
برنامه را با سخنرانی های شخصیتها شروع میکنیم و بعد از آن گردهمایی با تظاهرات ادامه پیدا خواهد کرد. اکنون از یکی از دوستان خوب مقاومت ایران اقای سناتور ژان پیر میشل میخواهیم که سخنرانی خودشان را ایراد کنند. دوستی که همیشه همراه مقاومت بوده و از این لحظه ببعد نیز برنامه را بدست میگیرند.

سناتور ژانپیر میشل
متشکرم،
دوستان عزیز مقاومت ایران، دوستان عزیز حامی مقاومت ایران، از اینکه تعداد زیادی به اینجا آمده‌اید ممنونم. ما برای اعتراض به آمدن روحانی به پاریس در اینجا هستیم. این سفر رسما برای شرکت در اجلاس سران در رابطه با محیط زیست معروف به «کنفرانس طرفین ۲۳» صورت گرفته. این توضیح رسمی داده شده است، در حالیکه کشور ایران در وضعیتی فاجعه‌بار در زمینه محیط زیست به سر می‌برد و با بحران آب و آلودگی شدید هوا دست به گریبان است، در حالیکه سلاح هسته‌ای در شرف آماده شدن است زیر چشم ناظران متحیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که کارشان نظارت می‌باشد. یادآوری می‌کنم که مطابق توافق ژنو، این نظارتها باید حتما از قبل اطلاع داده شود. اگر موضوعی به این مهمی و خطیری در میان نبود، جای خنده داشت.
رژیم ایران و روحانی از ابتدا در حکومت بوده، قتل‌عامهای سال ۱۹۸۸ را پذیرفته. وی در حکومتش مرتبا شهروندانش را به دار می‌آویزد، به دستگیریهای خودسرانه دست می‌زند، از دادن پاسپورت به سینماگران امتناع می‌کند و نوشته‌ها را سانسور می‌کند. به عنوان یک شهروند فرانسوی می‌گویم: نه! آقای رئیس‌جمهور شما نباید چنین مستبدی را به حضور بپذیرید و از او ا ستقبال کنید. متشکرم.
بله من اینجا مدیریت برنامه را بعهده دارم. از این لحظه ببعد همین کار را میکنم و اکنون نوبت ژان فرانسوا لوگاره است.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

ژان فرانسوا لوگاره – شهردار منطقه یک پاریس
ما منتخبین فرانسه هستیم و به اینکه سرزمین فرانسه را نمایندگی می‌کنیم به خود می‌بالیم. فرانسه مهد حقوق بشر است و به همین دلیل می‌گوییم که فرانسه نباید و نمی‌تواند روحانی را به حضور بپذیرد. مهد حقوق بشر کاری ندارد با دیکتاتوری شکنجه‌گر که حکومت خود را با دستگاه ترور سرپا نگه می‌دارد؛ ترور روحی ترور روانی، ترور جسمی و امروز هم تهدید هسته‌ای برای کل بشریت به این ترورها اضافه شده.
ما باید به هر بهایی بسیج شویم. البته فرانسه دارای منافع اقتصادی و تجاری است که باید در سطح جهانی از آن دفاع کند. این امری است طبیعی. ولی نباید با افراد ناشایست معامله کنیم. نباید با قاتلان معامله کنیم. نباید با آنهایی معامله کنیم که توسط عفو بین‌الملل و مراجع بین‌المللی محکوم شده‌اند. به همین دلیل ما فراخوانی داده‌ایم به منتخبین فرانسه، تا این حکومت را محکوم کنند و این حکومت با ننگی که شایسته‌اش است آشنا شود.
نه به حضور روحانی در فرانسه،
نه به این حکومت ننگین و طرد شده و ضدبشری،
آری به بسیج همه مقاومت کنندگان، چه ایرانی چه فرانسوی علیه خودکامگی و حکومت ترور. با تشکر.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

دکتر آلخو ویدال کوادراس-رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
سلام به همگی دوستان عزیز. سلام دارم برای همه آنهایی که امروز در این تظاهرات شرکت کرده‌اند تا دوروریی حکومتی را افشا کنند که از ۳۸ سال پیش ایران را سرکوب کرده و جهان را تهدید می‌کند. امروز به مناسبت روز جهانی حقوق بشر می‌خواهم روراست آنچه در رابطه با آخوندها فکر می‌کنم را بیان کنم. من از کلمه دورویی استفاده کردم چون فکر می‌کنم که آخوندهایی که در ایران در حکومت هستند بدترین نوع موجود آدم شارلاتان هستند: افرادی که بنام مذهب صحبت می‌کنند و از مذهب سوءاستفاده می‌کنند برای ثروتمند شدن و سلطه بر تمامی خلق؛ افرادی که با رفتارشان اصول مذاهب بزرگ، منجمله اسلام را زیر پا می‌گذارند. به آنهایی که معتقد بودند که این حکومت از نوعی دیدگاه شیعه در اسلام دفاع می‌کند پاسخ می‌دهم که این حکومت فقط از افراط‌گرایی در تمام اشکالش دفاع می‌کند، و الا چرا مخفیانه با القاعده و بنیانگذاران داعش همکاری کرده؟
حکومت مذهبی ایران از واژه‌های پوپولیستی استفاده می‌کند ولی ذره‌ای ذغدغه برای سرنوشت مردم ندارد و آنرا از هر طریق ممکن سرکوب می‌کند، تا جایی که تبدیل به هولناک‌ترین و نهادینه‌ترین دستگاه سرکوب کره زمین شده است. این حکومت تحت پوش دفاع از مستضعفین ارتشی از شبه‌نظامیان بی‌رحم و افراطی را برپا کرده برای گسترش اندیشه خودکامه خود و سرکوب خلقهای منطقه، از عراق تا لبنان، سوریه و بحرین و یمن و تا دورافتاده‌ترین نقاط آفریقا. نه تنها مردم ایران و خلقهای منطقه از دست این حکومت در امان نیستند، بلکه طبیعت هم امروز از این حکومت رنج می‌برد. آنها به بهانه اینکه قربانی خشکسالی هستند این حقیقت را از چشم جهان کتمان می‌کنند که خودشان خشکسالی آبراهها، تالابها و کل ایران را ایجاد کرده‌اند. آنها مسیر دریاچه‌ها را تغییر داده‌اند، در نقاطی که نباید سد احداث کرده‌اند برای اینکه صنایع نظامی سپاه پاسداران و صنایعی که برای آنها سود می‌آورند و زمینهای کشاورزی ولی فقیه و موسسات مذهبی بر خلاف منافع خلق و مناطق کل ایران رونق بیابند.
همچنین باید دورویی مراجع اروپایی را افشا کرد که با سماجت چشم را بر نقض حقوق بشر در ایران و فجایع حکومت ایران علیه خلقهای منطقه و علیه محیط زیست می‌بندند. آنها چشمان خود را بر خطر برنامه بالستیکی این حکومت می‌بندند. تلاش برای اینکه به ما بباورانند که روحانی یک مدره است، در حالیکه وی از سپاه پاسداران و موشکهای مرگبار آن دفاع می‌کند چیزی جز دورویی نیست و ما آنرا نفی می‌کنیم.
بر خلاف سایر کشورها، ایران این شانس را دارد که از یک آلترناتیو دموکراتیک برخوردار باشد که توسط شخصیتی با ارزشهای والای انسانی و سیاسی رهبری می‌شود که رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، خانم مریم رجوی است. باید به سخنان خردمندانه ایشان گوش فراداد، اگر می‌خواهیم از فجایع تولید شده توسط آخوندهای حاکم بر ایران، القاعده و داعش بیرون بکشیم. منافع کشورهای ما و منافع کل جهان حکم می‌کند که در کنار خلق ایران و مقاومت آن قرار بگیریم.
فرانسه امروز می‌تواند از افتادن در اوهام همکاری با آخوندهای حاکم بر ایران که بیش از حد به درازا کشیده امتناع کند. از فرانسه و اروپا و سازمان ملل دعوت می‌کنم که روی ایران آینده، ایرانی آزاد همراه با گشایش به بیرون و تنوع سیاسی سرمایه‌گذاری کنند و به سمت خلق ایران و مقاومت دموکراتیک آن نگاه کنند. بسیار ممنون.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

ژاکی دومینی - شهردار شهر «اورس»
دوستان عزیز، فکر می‌کنم وظیفه همه منتخبین فرانسه است که با آمدن روحانی به فرانسه مخالفت کنند، با کشتارهایی که در ایران رُخ می‌دهد مخالفت کنند و از نیاز به دموکراسی که مردم ایران دارند دفاع کنند. شما اینجا هستید که از جنبش خانم رجوی که بیش از بیش قدرتمند است و با صدای قوی‌تر نفی این حکومت را فریاد می‌زند حمایت کنید. از همه شما به خاطر حضورتان در اینجا تشکر می‌کنم. از مبارزه‌تان علیه حکومت روحانی، مبارزه‌ای با امکانات کم ولی با تاثیر زیاد تشکر می‌کنم. باز هم از همگی تشکر می‌کنم.

ژاک بوتو - شهردار منطقه ۲ پاریس
خانمها، آقایان سلام،
سلام بر آنهایی که مقاومت می‌کنند،
سلام بر آنهایی که مبارزه می‌کنند،
سلام به آنهایی که نبرد می‌کنند برای دموکراسی و علیه دیکتاتوری و علیه دیکتاتوریهای مذهبی که خلقها را سرکوب می‌کنند،
پس سلام بر شما و آفرین به شهامتتان. باید شهامت داشت تا در برابر حکومت آخوندها مقاومت کرد؛ حکومتی وحشی که دست نشاندگانش را که پاسداران انقلاب می‌نامند به خیابانهای تهران می‌فرستد تا به چهره زنان اسید بپاشند به جرم اینکه قوانین پوشش را رعایت نکرده‌اند و حجاب را کاملا رعایت نکرده‌اند. تشکر می‌کنم از همه زنان ایرانی که شهامتی خارق‌العاده دارند و روزانه بر هویت انسانیشان گواهی می‌دهند بارویارویی و به نبرد طلبیدن دیکتاتوری آخوندها و آنرا در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این زنان شهامت ویژه‌ای دارند و فکر می‌کنم باید از آنها تشکر کرد به خاطر همه زنانی که در سراسر جهان مبارزه می‌کنند با تحمیل‌های مذهبی‌ که در واقع دیکتاتورهایی هستند که می‌خواهند قوانین و ضوابط و سلطه‌جویی خود را به انسانها و به‌طور خاص زنان تحمیل کنند.
همچنین می‌خواستم بگویم که امروز روز جهانی حقوق بشر است و بسیج برای دفاع از حقوق انسانی و حقوق بشر امری بنیادین است. باید به روحانی بگوییم ای دیکتاتور، در این روز جهانی حقوق بشر، خوش نیامده‌ای، آنهم در کشور مهد حقوق بشر که فرانسه است و باید در کنار مردم ایران در مبارزه مشروعی که دارد بایستد. خیر! به او خوش‌آمد نمی‌گوییم، آنهم امروز.
و به اتحادیه اروپا باید بگوییم نه! رژیم ایران یک طرف حساب تجاری مثل سایر طرف‌حسابها نیست تا وقتی حقوق انسانی در این کشور مراعات نمی‌شود. این غیر قابل قبول است و خلاف همه ارزشهای اروپا و همه ارزشهای فرانسه است.
باید بگوییم نه! دیکتاتوریها به هیچ وجه به منابع حیاتی زمین احترام نمی‌گذارند، از آب آشامیدنی برای همه گرفته تا هوای قابل استشمام برای همه، تا خاکی که باید حاصل‌خیز باشد برای میوه‌هایی که نسلهای قبلی ما را تغذیه نموده‌اند و باید نسلهای آینده را تغذیه کنند. محیط زیست موضوع مرکزی دیکتاتوریهاست چون در حکومتی که با حقوق انسانی و حقوق محیط زیست دشمنی می‌کند، نه محیط زیستی متصور است نه زندگی پایدار بشر.
به همه این دلایل باید در حالت بسیج باقی بمانیم. به همه این دلایل مبارزه با شهامت شما را بسیار تحسین می‌کنم و شکی ندارم که مبارزه با شهامتی که از سالها پیش می‌کنید به زودی زود به نتیجه خواهد رسید، چون مبارزه‌ای است بسیار شجاعانه، جمعی، صلح‌آمیز و مصمم و منتهی به تغییر حکومت در ایران خواهد شد.
در پایان به هر بهایی که باشد، در زمان بودن روحانی در فرانسه، پرزیدنت ماکرون باید از او حسابرسی کند و توضیح بخواهد در رابطه با کشتار سی‌هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸. هیچ نقطه پنهانی نباید در این کشتار باقی بماند و فرانسه باید از طریق رئیس‌جمهور خود در این رابطه از حکومت ایران حسابرسی کند.
به همه این دلایل مایه خوشحالی من است که امروز در کنار شما هستم تا بگویم زنده باد مردم ایران! زنده باد مردم ایران آزاد!

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

مهدی سامع سخنگوی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران- مسئول کمیسیون صنایع شورا
خانم ها و آقایان درود بر شما. اجازه دهید قبل از هر چیز ادای احترام کنم به زندانیان سیاسی که به مقاومت دلیرانه خود در برابر مزودران ولایت خامنه ای ادامه میدهند و همچنین خانواده شهدا و زندانیان سیاسی ادای احترام میکنم.. دیروز دهم دسامبر هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر بود. نباید کتمان کرد که در این هفتاد سال وضعیت حقوق بشر بهبود نسبی داشته است. ما اکنون شاهد آن هستیم که تبعیض جنسیتی در بسیار از کشورها نسبت به دهه های پیش کاهش پیدا کرده است.

مجازات اعدام در اکثر کشورهای جهان در قانون و یا در عمل وجود ندارد. و موارد دیگر. اما در کشور ما ایران وضعیت حقوق بشر بویژه در دوران ننگین ولایت فقیه روز به روز بدتر و زندگی مردم وخامت فاجعه باری پیدا کرده است. وقت شما را با ارایه آمار و گزارشات ا نبوه درباره نقض حقوق بشر در مورد تمامی مردم ایران نمیگیرم. حاکمیت ایران براساس تبعیض دینی – جنسیتی – قومی و ملیتی بنا شده و بنابراین در تمامی این زمینه ها حقوق شهروندان مردم ایران نقض میشود. همجنین حاکمیت در ایران در شکل استبداد دینی مردم را از آزدایهای مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر محروم کرده است. کشتار ددمنشانه در زندانها و قتل عام زندانیان سیاسی و قتلهای زنجیره و ترور نخبگان سیاسی در خارج کشور و اضافه کنم کشتار روزمره بعلت آلودگی هوا و کشتار در جاده ها که بیش از تلفات هشت ساله جنگ است و سرکوب کارگران و معلمان و دهقانان و دستفروشان و غارت شدگان بخاطر مبارزه آنان برای حقوق برحقشان نمونه هایی از نقض حقوق ایرانیان است.

خانمها اقایان و دوستان عزیز اجلاس بین المللی تغییر آب و هوا در پاریس برگزار میشود۰ در این زمینه نیز گامهای جدیدی طی سالهای گذشته برداشته شده است. اما در ایران تحت خلافت خامنه ای محیط زیست بطور روزمره قتل عام میشود. مساله بحران آب به آن درجه از شدت و حدت رسیده که بسیاری از کارگزاران رژیم در این مورد هشدار میدهند. اگر عمر نظام ارتجاعی ولایت فقیه ادامه پیدا کند بسیاری از مناطق ایران خالی از سکنه میشود. ولایت خامنه ای درآمدهای کشور را بجای رسیدگی به وضعیت مردم و بحران هوا صرف دخالت و آشوبگری به کشورهای دیگر میکند. بودجه نهادهای اسلامی که به تبلیغ خرافات و اندیشه های ارتجاعی در ایران و سایر کشورها میشود بسیار بیشتر از بودجه ای است که برای بهبود محیط زیست در نظر گرفته میشود. صحبتهایم را کوتاه میکنم. اجازه دهید در پایان از دو مادر رنجدیده و دو سیاستمدار از راست و چپ برای نتیجه گیری کمک بگیرم. بانو شعله پاکروان بمناسبت سالگرد شهادت فرزندش زنده یاد ریحانه جباری مینویسد: ریحانه را کشتند. دختری زیبا و مهربان که به گواهی بسیاری از زندانیان و حتی زندانبانها نقطه امید و معلمی بود برای زنان بی پناه زندانی که یاد گیرند به خود و دیگران احترام بگذارند. و پیشرفت کنند. او را به قتل رساندند تا امید و بخشندگی و مهربانی را بکشند اما نمیدانستند او بذری است کاشته در خاک ایران. یک ریحانه را کشتند و هزار ریحانه سبز شد. بانو گوهر عشقی در پنجمین سالگرد شهادت فرزندش زنده یاد ستار بهشتی مینویسد. امروز پنجمین سالگرد از دست دادن فرزندم و پرستارم ستار است. اما بجای گریه و شیون رقص و شادی برپا میکنم. که فرزندم از خانواده ای فقیر ضعیف و برغم برخی بیسواد توانست پایه های استبداد را به لرزه درآورد. و همچون دیگر جوانان آرمیده در خون نهال آزادی را آبیاری کند. اما ببینید دو سیاستمدار از راست و چپ چه گفته اند. چرچیل گفته است: اگر شما دشمنی دارید که رهایتان نمیکند بدانید که کار مهمی انجام میدهید. فکر کنم که این گفته در این شرایط بطور کامل شامل حال ما جنبش مقاومت مردم ایران است . و اما مارکس میگوید: فلسفه تاکنون جهان را تفسیر کرده است اما مساله اصلی تغییر جهان است . و گمان میکنم این نکته هم بطور کامل شامل حال ما مردم ایران میشود. که از عزم جزم کرده ایم تا به سرنگونی استبداد مذهبی قیام کنیم. سپاسگزارم که به من گوش کردید پیروز باشید.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

ژان پیر برار – نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه
سلام به همگی خانمها و آقایان. تعداد زیادی از جوانان امروز در اینجا هستند. من می‌خواهم آنهایی را مخاطب قرار بدهم که ریشه‌هایشان در خاک ایران است؛ جوانانی که گل سرسبد و حامل وعده‌های خوش فردای ایران هستند؛ کشوری با مردمی عظیم‌الشأن از داریوش تا دکتر مصدق تا امروز، خانم رجوی. و ما اینجا با شما هستیم چون در همبستگی هستیم با آنهایی که رنج می‌برند؛ آنهایی که ایستاده رنج می‌برند و برای آزادیشان مبارزه می‌کنند در این شهر پاریس که میعادگاه مبارزات انقلابی برای رهایی مردم فرانسه بوده و همچنین نمادی از همبستگی با اسپانیاییهایی که تحت دیکتاتوری فرانکو زیسته‌اند و مبارزه برای آزادی نلسون ماندلا در آفریقا.
همگی ما می‌دانیم که اقتصاد ایران عمدتا تحت کنترل پاسداران است. هر بار که یک شرکت فرانسوی یا ایران معامله می‌کند، درست مثل این است که این مصالح و سیمانها داعش را تامین مالی می‌کنند. ما جنایتکاران را تامین مالی می‌کنیم. ما پول طنابی را می‌دهیم که وطن‌پرستان ایرانی را در کوچه‌های شهرها به دار می‌آویزد، و این غیر قابل قبول است.
در واقع تاریخ درسهای ساده‌ای به ما می‌آموزد. در برابر دیکتاتورها هر نشان ضعف تشویقی است برای پیشروی دیکتاتور. و ما تجارب خوبی در این زمینه داریم. در سال ۱۹۳۶ هیتلر «رنانی» را به تصرف خود درآورد. غربیها سکوت کردند و او به پیشروی خود ادامه داد. در ماه مارس ۱۹۳۸ اتریش به انضمام آلمان درآمد. غربیها سکوت کردند و نازیها به پیشروی خود ادامه دادند. در سپتامبر ۱۹۳۸ چکسلواکی به انضمام آلمان درآمد. غربیها فرش سرخ برای هیتلر پهن کردند.
معنی آن این است که نباید کوچکترین امتیازی داد. هر اقدام برای مماشات با رژیم ایران همدستی با جنایتکاران به شمار می‌آید. و از آنجایی که منتخبین پاریس در اینجا حضور دارند، از آنها می‌خواهم که از خانم هیدالگو (شهردار کل پاریس) درخواست کنند که ماشینهای شستشو و رفت و رو شهرداری را آماده کند برای پاک کردن خیابانهایی که دیکتاتور ایران از آن رد شده از لکه‌های خون باقیمانده بر کفشهای او؛ خون وطن‌پرستانی که برای آزادی می‌جنگند؛ برای ایرانی آزاد، دموکراتیک و مبتنی برجدایی دین و دولت. و ما با شما هستیم. با تشکر.

سخنرانیهای شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی و تظاهرات بزرگ مقاومت در پاریس

استاندار ایو بونه – رئیس پیشین سازمان ضدجاسوسی فرانسه
مایه تاسف است. مایه تاسف است که آقای روحانی در پاریس نمی‌گردد چون در میدان «انوالید» که یکی از زیباترین میادین پاریس است می‌توانست این جمعیت رنگارنگ به رنگهای ایران، با این شور و شوق و با این جوانی را ببیند که قطعا از او همانطور که شایسته‌اش است استقبال می‌کردند. مایه تاسف است ولی از حضور او امروز در می‌گذریم.
همچنین مایه تاسف است که به نظر می‌رسد که روحانی دچار اختلاف با پرزیدنت ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شده، و نقطه اختلاف آنها در رابطه با موضوعی است که متعجبم که رسانه‌ها خیلی بد به آن پرداخته‌اند، یعنی موضوع موشکهای فراقاره‌ای. حکومت مذهبی ایران مدعی ساخت و ساز چنین موشکهایی با همکاری نزدیک کره شمالی از دهها سال قبل می‌باشد. وقتی از کره شمالی صحبت می‌کنیم فراموش می‌کنیم که بالاترین حمایت از آن، امروز از جانب رژیم ایران می‌باشد.
بنا بر این از دهها سال قبل، رژیم ایران یک برنامه موشکهای بالستیکی را در دست ساخت و ساز دارد و از اینکه غربیها، لااقل فرانسه، در رابطه با آن حرف دارند ابراز تعجب می‌کند.

من می‌خواستم در اینجا نکته‌ای را یادآور شوم که از جنس منطق رایج است. به نظر شما موشکهای فراقاره‌ای حامل چی هستند؟ پیتهای پنیر؟ خیر! موشکهای فراقاره‌ای حامل مواد انفجاری هسته‌ای هستند. تا کنون با موشکهای فراقاره‌ای که حامل مواد انفجاری معمولی باشند مواجه نبوده‌ایم. چرا؟ چون سمت این موشکها در ابتدای شلیک با برد و جهت تعیین می‌شود و سپس عوامل نامتعین طوری عمل می‌کنند که اگر بخواهیم هدفی را دقیق بزنیم مجبوریم مواد هسته‌ای در موشک کار بگذاریم. بنا براین امروزه، ادعای ساخت و در دست داشتن موشکهای بالیستیکی بدون اذعان به هسته‌ای بودن آنها بی‌شعور پنداشتن ما می‌باشد.

این اولین موضوعی بود که در مسیر آمدن به تظاهراتتان به آن فکر می‌کردم. دومین موضوع در رابطه با افشاکری یک نشریه است در رابطه با همدستی وزارت اطلاعات و سرویسهای مخفی رژیم ایران با القاعده. این همدستی از قبل هم مسجل بود و سازمان مجاهدین خلق ایران از مدتها قبل آنرا افشا کرده بود. من هم در این رابطه توجه کافی نکرده بودم اما خود صورت مساله جای تعجب ندارد. تروریسم یک شرکت فراملیتی است که دارای انسجام است و سران متفاوت دارد و در این هرج و مرج تروریسم اتحادهایی شکل می‌گیرند یا از هم گسسته می‌شوند. این بستگی به شرایط دارد ولی نقطه مشترک همیشه هست. این نقطه مشترک عبارت است از ایجاد بی‌نظمی در تعدادی از کشورها. و وقتی اهداف این سازمانهای تروریستی مشترک است، مثلا کشورهای دموکراتیک، آنها با هم متحد می‌شوند. و آنچه سازمان سیا در حال افشا کردن است جالب است و شاید برای شما جدید باشد، ولی روراست بگویم برای من جدید نیست. اما این خطر وجود یک حکومت تروریست را تایید می‌کند. چون کفایت نمی‌کند که در جنگ با تروریسم سازمانهای تروریستی را مورد تعقیب قرار دهیم. باید به حکومتهای تروریستی هم توجه شود. و گرچه سخنان رئیس‌جمهور آمریکا، جورج بوش، در جایی که صحبت از «محور شر» می‌کرد مورد تمسخر قرار می‌گرفت، وقتی خوب به آن فکر می‌کنیم، حرف چندان غلطی نبود و بیان دقیق یک واقعیت بود.
از شما تشکر نمی‌کنم که آمده‌اید چون برگزارکننده تظاهرات من نیستم. ولی توجه می‌کنم که شما بار دیگر حی و حاضرید و قوانین مهمان‌نوازی را با خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهور رژیم ایران به جا میآورید. ولی متاسفانه او رئیس‌جمهور واقعی ایران نیست. فکر می‌کنم روزی برسد که ایران رئیسان جمهور دیگری خواهد داشت، امیدوارم یک خانم رئیس‌جمهور باشد و شما می‌دانید چه کسی را مدنظر دارم؛ ولی این کار من نیست، کار ما فرانسویها نیست که به شما بگوییم چه کسی باید بر شما حکومت کند. مهم این است که در این مبارزه عظیم برای آزادی به هم می‌رسیم و همچنین در مبارزه سخت و دشواری علیه تروریسم که آنرا به خوبی داریم هدایت می‌کنیم. با تشکر.

جمال العواضی – رئیس مرکز حقوق بشر یمن
رژیم ایران شکستهای سختی در یمن خورده است. رژیم ایران گروه تروریستی حوثی را که در یمن مرتکب قتل بیش از ۱۰۰۰نفرفقط در عرض دوروز در هفته گذشته شده است را پشتیبانی میکند. این گروه مرتکب جنایات جنگی شده است. تمام گروه های مختلف مردم یمن آنها را رد میکنند، الان آنچه در یمن درحال وقوع است، یک انقلاب واقعی رژیم آخوندی است. الان مردم در یمن از شما مجاهدین خلق پشتیبانی کرده ودر کنار شما ایستاده اند وبرای یک نبرد حقیقی سرنوشت ساز درکنار شما آماده اند. اکنون طمع ورزیهای رژیم آخوندی در یمن شروع به شکست کرده است، اکنون نیروهای ائتلاف عربی ومقاومت یمن ومردم به پاخواسته یمن گروه تروریستی حوثی را در رد میکنند وبا آن به نبرد برخاسته اند. گروهی که مشغول کشتن اطفال و زنان وپیرمردان است جنایات این گروه نمونه واضحی از جنایات رژیم آخوندی درایران درعراق و درسوریه ودر تمام کشورهایی است که رژیم میخواهد به آنها انقلاب صادر کند. این صدور تروریسم یک ماده از قانون اساسی رژیم ایران است. اکنون تمام دنیا میداند که رژیم ایران تروریسم به دنیا صادر میکند.الان رژیم ایران هر گروهی را که به خودش گرایش داشته باشد پشتیبانی میکند. هرگروهی که با آن همکاری میکند را آموزش میدهد و پشتیبانی وتایید میکند همانطور که در یمن اینکار را میکند.

پایان کار رژیم ایران هم اکنون از یمن شروع شده است. از صنعا واز عدن شروع شده وکم کم به سایر مناطق گسترش پیدا میکند. تا اینکه یک روز مجاهدین خلق به تهران رسیده وحاکمیت جدیدی براساس آزادی وعدالت ومساوات ونه مبتنی بر تروریسم وتهدید سایر دولتها در ایران ایجاد شود.

ما اکنون با شما هستیم. دریمن ودر صنعا اکنون چشم مردم به شما دوخته شده است وشما نیز به صنعا وعدن وسوریه وعراق چشم دوخته اید. انشاء الله به زودی به رژیم فاشیستی آخوندی خواهیم گفت که برود و دیگربرنگردد. پیروزی ان شاء الله نزدیک است.

فرانسوا کولکومبه – بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه
دوستان عزیز، بار دیگر در میان شما هستم. مدت زیادی است که همراه ژان پیر میشل و دیگران مبارزه شما را همراهی می‌کنیم. در طی سالیان کشف کردیم که حکومتی که با آن مبارزه می‌کنید چقدر هولناک است. در برآوردی از چند سال اخیر متوجه می‌شویم که در همه منازعات خاورمیانه، رژیم ایران همیشه نقش بد را ایفا کرده. اخیرا، در حالیکه فلسطینیها در حال نزدیکی و تفاهم با یکدیگر بودند، این باز هم رژیم ایران بود که مداخله کرد تا مانع توافق بشود.
همانطور که گفته شده جهان اخیرا به حرفی رسید که سازمان مجاهدین خلق ایران از مدتها قبل می‌گفت. وقتی ما به دیدار وزرای قبلی می‌رفتیم و این حرفها را می‌گفتیم، آنها با تمسخر با ما برخورد می کردند. وقتی می‌گفتیم که رژیم ایران از القاعده حمایت کرده بود. و حالا این حرف تایید شده. رژیم ایران در تمامی جنگهای هولناک خاورمیانه حضور و مسئولیت دارد. وقتی می‌گویم ایران، در واقع ایران نیست، بلکه حکومت ایران است.
و وقتی امروز به مناسبت یک گردهمایی در رابطه با محیط زیست، می‌بینیم که نماینده این حکومت و رئیس‌جمهور آن می‌خواهد به الباقی دنیا درس بدهد و به اینجا می‌آید تا با بقیه دنیا شریک شود، شگفت زده می شویم. به خصوص وقتی از سخنرانیها متوجه می‌شویم که حکومت ایران حتی توافق پاریس را امضا نکرده است
و به عنوان حسن ختام، به نظر من نباید گفت «نه به روحانی». باید گفت «نه به حکومت ایران» چون این حکومت است که مسئول است. تخریبهای این حکومت در زمینه محیط زیست از مدتها قبل مطرح می‌باشد، از دوران احمدی‌نژاد که روی رودخانه‌ها سد می‌زدند و دریاچه‌ها را خالی می‌کردند و غیره. اینها با تایید حکومت صورت می‌گرفت و این حکومت باید تغییر کند. دموکراسی باید در ایران برقرا ر شود.
آری به سازمان مجاهدین خلق ایران،
آری به شورای ملی مقاومت ایران،
موفق باشید و مطمئن باشید ما همیشه با شما خواهیم بود.

استرون استیونسون-رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
خانمها و آقایان، سلام بر شما میخواهم با شما به زبان اسکاتلندی یا شاید هم انگلیسی صحبت کنم.
شایعه شده که حسن روحانی قرار است دعوت شود که مجددا به اروپا بیاید. از او در اروپا استقبال نمیشود، ما میگویم ”نه به روحانی”.
رهبران در اروپا فکر میکنند که او یک مدره است چون به دوربین لبخند میزند . او جانشین فرمانده کل نیروهای رژیم در سال ۱۹۸۸ بود زمانی که قتل عام سی هزار زندانی سیاسی صورت گرفت. او نسبت به آن قتل عام اشراف داشت، او یک مجرم است.
 از سال ۲۰۱۳ که روحانی به قدرت رسید ۳۵۰۰ نفر اعدام شده اند، که ۳۵۰ نفر امسال بوده است. این است رئیس جمهور مدره ایران روحانی! او یک جانی است. شما میدانید که او حتی یک جلاد بنام علیرضا آوایی را بعنوان وزیر دادگستری خود منصوب کرد، مردی که به اعدام نوجوانان شناخته میشود، با این حال او امروز یک عضو کابینه او است، یک جلاد . خوب آقای روحانی، من یک پیام برای شما دارم: جرم من تلاش برای سرنگون کردن دولت ایران است.

و میتوانم به شما بگویم که من یک دعوتنامه برای حسن روحانی خواهم فرستاد تا به اروپا بیاید. من از او دعوت میکنم که به یک سلول زندان در دادگاه بین المللی لاهه بیاید.
 می دانید که جمعیت ایران به ۸۰ میلیون نفر بالغ میشود که بیش از ۱۵ میلیون نفر از آنان زیر ۱۴ سال سن دارند. آنها بسیار تحصلیکرده هستند، با سوادترین افراد در خاور میانه هستند. آنها به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند و با این حال تحت حاکمیت آخوندهای قرون وسطایی و مستبد و جانی و زن ستیز هستند . خدا را شکر که ما یک آپوزیسیون دمکراتیک داریم که تحت رهبری الهامبخش مریم رجوی است.
شعار جمعیت دمکراسی آزادی با مریم رجوی
بنابراین، ما این پیام را از پاریس امروز به روحانی میفرستیم: از تو هرگز در اروپا استقبال نمیشود مگر اینکه در زندان در لاهه به اتهام جنایت علیه بشریت باشی. نه به روحانی، زنده باد رجوی.

ژرار لوتون - نماینده سندیکای ملی آموزش عالی فرانسه
با تشکر از شما دوستان عزیز. حامل سلامهای «هروه کریستوفر» دبیرکل سندیکای ملی آموزش عالی برای شما هستم. سایرین مثل من از مضرات حکومت آخوندها گفتند و برای اینکه زمان را از دست ندهیم حرفهای آنها را تکرار نمی‌کنم. در زمینه‌های مختلف که صحبت شد، از نقض حقوق بشر، تخریب محیط زیست و حکومتی که با برنامه موشکهای بالستیکی‌اش و مداخلات مرگبارش در منطقه تولید جنگ می‌کند نکات گفته شده را تایید می‌کنم.
در سوریه این حکومت به کمک دیکتاتور اسد شتافته با شبه نظامیان تروریستش که پاسداران انقلاب باشند. به یاد می‌آوریم حملاتی که در اواخر سال ۲۰۱۶ در شرق حلب صورت گرفت که باعث تخریب شهر و آسیب رساندن به شهروندانش شد. به عنوان یکی از مسئولین کمیته برای سوریه‌ای آزاد و دموکراتیک در این رابطه توجه خاص دارم.
مبارزه شما برای ایرانی آزاد مبارزه همه فعالان آزادی در فرانسه و در کل جهان است. با تشکر.

پیر برسی- رئیس سازمان حقوق بشر نوین فرانسه
دوستان عزیز، رفقای عزیز، برادران عزیز،
بعد از ۳۵سال مبارزه در کنار شما نیازی به تکرار حرفهایم نمی‌بینم. تکرار زیاد حرفها نقض غرض است. اما تصمیم گرفتم در این تکرار کوتاه باشم. ما با مبارزه‌ای برای محیط زیست مواجهیم، مبارزه‌ای علیه موشکهای ویرانگر، علیه جنگ در خاور میانه. در این مسیر سازمان حقوق بشر نوین مثل همیشه در کنار شماست. همگی شما را دوست دارم.

ژان پیر بکه
خوشحالم که بار دیگر در میان شما هستم، در تمام این مبارزات، تا بار دیگر همبستگی خودم را به شما ابراز کنم، و همچنین همبستگی دوستانم در شهر «اورسوراواز» که کماکان از صمیم قلب با شما هستند. همانطور که می‌دانید شهر «اورسوراواز» کماکان با قوت زیاد از مبارزات شما حمایت می‌کند؛ مبارزاتتان برای حقوق بشر، مبارزاتتان برای آزادی، مبارزاتتان برای حکومتی غیرمذهبی. امروز حمایت از مردم ایران مترادف است با حمایت از دوستان سوری که در اینجا هستند و حمایت از همه آنهایی که رنج می‌برند. زنده‌باد آزادی. زنده‌باد دموکراسی. ما با شما مبارزه مشترکی داریم! خیلی متشکرم!

سید احمد غزالی، نخست وزیر پیشین الجزایر
خواهران و برادران عزیز، سلام‌العلیکم، سلام، سلام، سلام،
سلامهایی گرم از الجزایر که از آن می‌آیم.
بدانید که یک دقیقه و نیم برای سلام گفتن به شما کافی نیست. ولی هوشیار باشید. مردم ایران پیروزی بزرگی را در سازمان ملل رقم زده‌اند چون برای اولین بار در تاریخ، قطعنامه‌ای صادر شد در رابطه با کشتارهای سال ۱۹۸۸ که بر مبنای فتوای خمینی صورت گرفتند. هوشیار باشیم. هر چقدر مقاومت پیروزیهای بیشتری را بدست بیاورد به همان میزان باید هوشیارتر بود. همگی شما را دوست دارم و امیدوارم انشاالله به زودی زود هم را ببینیم.

به پایان سخنرانی های تظاهرات پاریس میرسیم. از روحانی استقبال نمیشود و ماکرون نباید از وی استقبال کند. زنده باد مقاومت ایران زنده باد مقاومت سوریه زنده باد مقاومت در یمن