حسین پویا: یادداشت کوتاه. ویروس کرونا و حکومتهای فاسد!


ویروس کرونا به دلایل مختلف، بر آدمهای مختلف تاثیرات متفاوت دارد.

این ویروس بنا به دلایلی نظیر ناشناخته و جدید بودن، سرعت انتشار و غیره در حالی که میتواند برای هشتاد درصد مبتلایانش مشکل خاصی نداشته باشد اما برای کسانی که زمینه بیماریهای مزمن دارند میتواند در حد کشندگی خطرناک باشد. بدنهای سالم و جوان، دارای سیستم ایمنی قوی هستند که ویروس را خیلی زود نابود می کند. هرچند که این افراد میتوانند با انتقال ویروس به دیگران برای آنها مشکل ساز باشند و این یکی از دلایلی است که کشورهای مختلف در مقابله با این ویروس اقدام به برقراری قرنطینه و جداسازی اجتماعی کرده اند.
اما از آنجایی که فراگیری ویروس جهانی شده است، تقریبا همه کشورها با آزمایش کرونا روبرو شده اند و می بایستی برای مقابله با آن چاره اندیشی کنند.
به این ترتیب است که شاهد تاثیر اجتماعی و اقتصادی فراگیری ویروس کرونا را در کشورهای مختلف هستیم. چیزی شبیه تاثیرش بر انسانها و بدنهای مختلف و متفاوت. کشورهایی که دارای نظام سیاسی و اقتصادی سالم و قوی هستند و علاوه بر دانش و تخصص کافی دارای تعداد کافی تخت بیمارستانی و لوازم مورد نیاز برای بیماران کرونایی هستند، در مبارزه با ویروس، با پرداخت بهای اقتصادی لازم و تلفات جانی به عبارتی قابل قبول، ویروس و سرایتش را محدود و کنترل می کنند تا زمانی که داروی معالجه موثر و واکسن مناسب از راه برسند. اما کشورهایی که دارای حکومت فاسد و بی لیاقت و اوضاع اقتصادی بیمار و ورشکسته هستند؛ مثل نظام جمهوری آخوندی، میتوان انتظار داشت که در مقابله با ویروس کرونا دچار از کار افتادگی و حتی مرگ و از هم پاشیدگی سیاسی حکومت بشوند. گیریم که مانند روحانی و خامنه ای دست به توجیه و دروغ سازی بزنند و یا مانند فرماندهان احمق سپاه و بسیج، مدعی ساختن دستگاه ویروس یاب مسخره و بسیجی رنگ کن بزنند. اگر حکومت آخوندی فکر می کند میتواند از گرد و خاک کرونا برای نجات از مشکلات خودساخته و پاسخ ندادن به سوالاتی از قبیل تعداد کشته های آبان ۹۸ و مسئولان سرنگونی هواپیمای مسافربری و معرفی مسئولین اختلاسهای هزارمیلیاردی و...... استفاده کند، کورخوانده است.