رژیم آخوندی - افزایش تنش با جامعه بین‌المللی


برخلاف بسیاری از پیش بینی ها از فردای برگزاری انتخابات در آمریکا، رژیم آخوندی همچنان «بی دنده و ترمز» بر افزیش تنش و بویژه شدت دادن به نقض توافق اتمی تاکید دارد.

درتازه ترین نمونه مجلس حکومتی از «تصویب» طرحی برای «افزایش غنی سازی تا سقف ۲۰ درصد» خبرداده است.
بنابراین گزارش سخنگوی کمیسیون امنیت در مجلس حکومتی گفت: «ماده نخست به الزام دولت جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی ۲۰ درصد، ماده دوم به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده سطح پایین جمهوری اسلامی و ماده سوم به بهره‌گیری دولت جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژ‌ها می‌پردازد» (سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۵ آذر ۱۳۹۹)

موارد یاد شده ترجمان شدت دادن رژیم آخوندی به پروژه مخرب اتمی در راستای ساخت «سلاح اتمی» می باشد.
برخلاف مواضع ماله کش اعظم نظام در امور خارجی، خامنه ای هرگز دست از ساخت بمب برنداشته و آن را منتفی نساخته است. نقض آشکار توافق اتمی که با برداشتن چهار گام طی یک سال و نیم گذشته صورت گرفته ، مهر تائیدی براین واقعیت می باشد.
مضافا براین نیز باید به انتقال تاسیسات اتمی و بویژه سانتریفیوژها به زیرزمین و داخل کوه اشاره نمود تا بدین سان واقعیتی بنام مطامع اتمی رژیم آخوندی روشن گردد.

همچنین طرح اخیر دولت آخوند روحانی را موظف می نماید تا ظرف «۲ ماه» حداقل «۱۲۰ کیلیو اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی» تولید نموده و به بازسازی و بهینه سازی راکتور آب سنگین اراک شدت بخشد.

رژیم آخوندی از این طرح بعنوان «طرح راهبردی برای لغو تحریم ها» یاد کرده است. این جملات به معنای به گروگان گرفتن برجام و ایجاد فشارهای تصنعی برای کشاندن طرف های مقابل به پای میز مذاکره و النهایه لغو تحریم‌های خرد کننده و گرفتن امتیاز می باشد.
از منظر دیگر نیز چنین اقدامات مخربی تائیدی بر استفاده ابزاری ولی فقیه از توافق اتمی است، بطوریکه در سایه «حفظ آن به هر قیمت»، تلاش می کند تا همچنان به ساخت سلاح اتمی ادامه دهد.

مضافا براین واقعیات، افزیش توان موشکی بویژه موشک هایی بالستیک با ظرفیت حمل «کلاهک اتمی»، دیگر هیچ شک و شبهه ای برای سیاست های جاه‌طلبانه و جنگ افروزانه رژیم آخوندی باقی نگذاشته است.

ابعاد این عهد شکنی‌های عامدانه در حالی است که هم آژانس انرژی اتمی و هم گروه تروئیکا، شامل انگلیس، آلمان و فرانسه، مجموعه اقدامات اخیر رژیم را «نقض آشکار» برجام و باعث «نگرانی عمیق» قلمداد کرده اند. وزیر خارجه آلمان در این رابطه تاکید کرده است: «تهران در حال حاضر به شکل سیستماتیک توافق‌نامه برجام را نقض می‌کند».