افزایش اعدام ها همزمان با سفر روحانی به اروپا

دیکتاتوری ولی فقیه در یک دهن کجی آشکار به موج محکومیت های بین المللی و همزمان با سفر آخوند روحانی به دو کشور ایتالیا و فرانسه , دست به افزایش اعدام در شهرهای مختلف میهنمان زده است. به گزارش سایت مجاهدین خلق (6 دیماه 1394): “دو زندانی بلوچ که در سن 13سالگی بازداشت شده بودند، روز دوشنبه پس از هفت سال زندان به دار آویخته شدند.

این اعدام جنایتکارانه در زندان یزد صورت گرفت.اعدام شدگان خالد کردی و مسلم آباریان نام داشتند».
دراقدامی دیگر رژیم آخوندی “زندانی عقیدتی فردین حسینی از اهل حق و از پیروان نور علی الهی پس از بیش از ۶ سال زندان و شکنجه وحشیانه به صرف اینکه از اعتقادات خویش دفاع می کرد با اتهامات دروغین به دار آویخت». بنابراین گزارش: “زندانی عقیدتی فردین حسینی دائم از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد و در آن زندانها مانند زندان قم، زندان کرمانشاه، زندان مرکزی کرج و سایر نقاط دیگر در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار می گرفت سعی و تلاش بازجویان این بود که با کسی در ارتباط قرار نگیرد تا وقعیتهایی که بر این زندانی عقیدتی روا داشته شده بود افشا نشود.
زندانی عقیدتی فردین حسینی در طی مدتی که در زندان مرکزی کرج بود استمداد نامه ای به دکتر احمد شهید و سایر مراجع بین المللی ارسال نمود و تقاضای کمک کرده بود اما متاسفانه فریاد رسی که او را نجات دهد نبود تا اینکه به دار آویخته شد».

همچنین در رابطه با بحران وضعیت حقوق بشر در حاکمیت آخوندی , سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش خود , نسبت به اعدام نوجوانان در ایران هشدار داد. تلویزیون العربیه (6 دیماه 1394) در این رابطه از جمله گزارش کرد: “در ایران دهها نوجوان که در سنین زیر 18سالگی دستگیر شده‌اند در انتظار اعدامند. این آخرین گزارش سازمان عفو بین‌الملل است. با وجودی که رژیم ایران دم از اصلاحات می‌زند ولی بسیاری از نوجوانان به زندانهای طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.
عفو بین‌الملل می‌گوید رژیم ایران در سالهای 2005 تا 2015 هفتاد و سه نوجوان را اعدام کرده که 4نفر از آنها در سال گذشته بوده است».

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در رابطه با افزایش موج اعدام ها در حاکمیت دیکتاتوری زهر خورده خامنه ای گزارش کرد: “رژیم ایران یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از مجازات اعدام است».
آسوشیتدپرس یادآوری کرد: “ در اواخر اکتبر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در امور حقوق‌بشر در ایران هشدار داد اعدامها در ایران از سال 2005 افزایش تصاعدی داشته و ممکن است تا 1000اعدام در سال 2015 برسد.
وی افزود: «رژیم ایران بر حسب جمعیت، سالانه بیش از هر کشور دیگری مردم را اعدام می‌کند و اکثر این اعدامها با قوانین بین‌الملل که این مجازات را برای نوجوانان منع کرده، همخوانی ندارند».

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز گذشته با اشاره به گزارش اخیر عفو بین الملل افزود: «در میان گروههای حقوق بشری شک کمی وجود دارد که رژیم ایران نسبت به کشورهای دیگر، بیشترین تعداد اعدام نوجوانان را دارد. مایکل بوچنک یک مشاور ارشد بخش حقوق کودکان در هیومن رایتس واچ در مطلبی در وب سایت خود در ماه آوریل نوشت: ”رژیم ایران تقریبا بطور قطع در صدر اعدام کنندگان نوجوان میباشد“.
بومدوها، معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل در بیانیه ای که همراه با گزارش منتشر شد گفت: «این گزارش نشان میدهد که چگونه رژیم ایران بیشرمانه حقوق نوجوانان را نادیده میگیرد ».
خانم الیز اورباخ، یک کارشناس رژیم ایران در عفو بین الملل شاخه آمریکا، گفت: “رژیم ایران نوجوانان را اعدام می کنند. اگر کسی در سن 15 سالگی مرتکب جرمی میشود و تا سن 21 سالگی اعدام نمیشود (و بعد اعدام میشود)، یعنی اینکه بعنوان یک نوجوان متخلف اعدام شده است».