رژیم آخوندی - صادرات نفت در خدمت صدور تروریسم

 

 

درحالی‌که مردم به‌جان‌آمده میهنمان در تنگناهای شدید معیشتی، مالی و اقتصادی دست‌وپا می‌زنند و فقر گسترده‌ای جامعه را فراگرفته است و درحالی‌که بیش از ۸۰ درصد از بخش‌های تولید و صنعتی یکی پس از دیگری به دلیل نبود “بودجه‌های عمرانی" تعطیل گردیده‌اند، اکنون داده‌های بین‌المللی سخن از هزینه‌های میلیاردی رژیم آخوندی برای صدور بلوا و جنگ‌های نیابتی در کشورهای اسلامی و همسایه با پوش “صادرات نفتی" رادارند.

در این رابطه سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است: « (رژیم )ایران از طریق ارسال "غیرقانونی" سوخت برای حوثی‌های یمن از این گروه در جریان جنگ با دولت این کشور حمایت مالی کرده است». (سایت یورو نیوز ۱۹ ژانویه ۲۰۱۹)

این وضعیت مخرب که هزینه‌های هنگفتی را بر دوش جامعه غرق در بحران ایران قرار داده، در حالی است که دیکتاتوری خامنه‌ای در راستای سیاست‌های کشورگشایانه و صدور بنیادگرایی و به‌موازات صادرات غیرقانونی نفت، میلیاردها دلار سلاح و موشک نیز به مناطق بحرانی در خاورمیانه و یا شاخ آفریقا صادر می‌نماید.
یک سایت حکومتی با اعتراف به این واقعیت و به نقل از گزارشات بین‌المللی می‌نویسد: «در گزارش سال گذشته سازمان ملل متحد گفته‌شده بود که ایران با انتقال مستقیم و غیرمستقیم موشک و پهپاد به حوثی‌ها، تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها را نقض کرده است». ( سایت حکومتی پارسینه ۲۹ دی ۱۳۹۷)

توقیف ده‌ها کشتی مملو از موشک و یا سلاح و ادوات جنگی در آب‌های بین‌المللی که از سوی نیروی تروریستی قدس برای حوثی‌ها در یمن و یا برای نیروهای تروریستی وابسته به رژیم در عراق، سوریه و لبنان ارسال می‌شوند، تنها بخش کوچکی از پازل هزینه‌های میلیارد دلاری و ناشی از درآمدهای نفتی از سوی دولت آخوند روحانی به نیابت از کلیت نظام آخوندی می‌باشند.

این گزارش در ادامه ضمن اذعان به این واقعیت می‌افزاید: « تعدادی از شرکت‌های کوچک داخل و خارج یمن با مشخصات جعلی تلاش کرده‌اند تا باهدف دور زدن تحریم‌های سازمان ملل و حمایت مالی از حوثی‌ها نسبت به قاچاق سوخت اقدام کنند.
کارشناسان سازمان ملل تأکید کرده‌اند که تمامی محموله‌های سوخت از بنادر ایران و با مدارک جعلی بارگیری شده است».

همچنین بر اساس این گزارش ۸۵ صفحه‌ای ، درآمدهای حاصله از صادرات غیرقانونی نفت از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای به گروه حوثی‌ها ، به “حساب " فردی واریز می‌شوند که نام وی در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد قرارداد.
پیشتر نیز یک گزارش ملل متحد از درآمد ماهیانه بالغ‌بر “۳۰ میلیون دلار" از طریق فروش نفت رژیم ایران برای حوثی‌ها خبر داده بود.